В Хонконг следят пристигащите пътници с електронни гривни
Мярката идва, след като правителството обяви, че от полунощ на 19 март, поставя всички пристигащи пътници под двуседмична карантина и медицинско наблюдение.
Администраторът на Хонконг Кари Лам обяви, че от 57 нови случая за последните две седмици, 50 на хора прибиращи се от чужбина.
Гривните са свързани с телефонно приложение и ще бъдат използвани за да се гарантира, че хората всъщност си стоят у дома.
Деклан Чан, фризьор и жител на Хонконг, който се завръща с полет от Цюрих на 17 март казва пред CNBC, че бил изненадан, когато бил информира, че трябва да спази новите мерки, за да бъде допуснат в Хонконг.
“Очаквах просто да попълня някакъв формуляр. Нямах идея, че ще трябва да нося електронна гривна,” казва той от дома си, където е под карантина.
Чан попълва формуляр, който предполагал, че пътниците имат опцията да споделят местонахождението си с правителството посредством платформи за чат като WeChat и WhatsApp, или като се съгласяват да носят електронни гривни. Скоро след това обаче научава, че чат приложенията не са опция и всички пътници трябва да носят гривните.
Чан твърди, че е бил инструктиран да обиколи дома си, така че гривната точно да определи координатите на мястото, където живее и където ще остане под карантина. В този период той планира да използва приложения за доставка на храна.
“За съзнателно подаване на невярна информация има глоба от 5000 хонконгски долара (644 долара) и затвор от 6 месеца,” според информационни брошури раздавани на пристигащите пътници.
От правителството на Хонконг обявиха, че имат над 60 000 гривни, които могат да използват.