Продажбите на алкохолни напитки в САЩ нараснаха с 55% през седмицата, приключила на 21 март, показват данни на изследователската компания Nielsen, цитирани от БНР.

Най-силното повишение се наблюдава при спиртните напитки като текила, джин и предварително смесени коктейли. При тях скокът е със 75% в сравнение със същия период на миналата година.

Продажбите на вино са се увеличили с 66%, докато продажбите на бира - с 42 на сто.

Ръстът при онлайн продажбите на алкохолни напитки далеч надминава тези във физическите магазини. От Nielsen посочват, че онлайн продажбите на алкохол са се увеличили с 243%.

Вицепрезидентът на Nielsen Даниел Космал подозира, че темповете на растеж при този тип покупки е достигнал най-високата точка през същата тази седмица, тъй като американците са заредили техните килери, преди да влязат в сила държавните препоръки за оставане в къщи с цел ограничаване разпространението на коронавируса.

Космал също така каза, че данните за седмицата, приключваща на 28 март, ще бъдат по-добър показател за текущото търсене.

На пазар по време на пандемия. Какво си купуват 10 различни нацииВ България се купуват цитрусови плодове