Как COVID-19 отне блясъка от лъскавия живот на инфлуенсърите
Трудно е да се повярва, че дори и в условията на блокада животът в Instagram може да изглежда идилично.
Миналия месец, роденият в Манчестър Джак Морис пуска снимка по бански, на която стои на ръба на басейн, на фона на розовия залез на остров Бали.
"Лорън и аз се опитваме да стоим колкото се може повече във вилата ни и да спазваме правилата за социално дистанциране," пише той.
"Скапано е, но всеки направи каквото трябва и това ще свърши по-бързо!"
Постът предизвика част от неговите 2.7 милиона последователи да го разкритикуват с коментари като: "Нещата можеше да са много по-зле, приятел."
Икономическите последствия от пандемията от коронавирус са всеобхватни, а рекламните и маркетинговите бюджети са сред първите неща, които компаниите ограничават, докато се опитват да оцелеят.
Това означава проблеми за медийната индустрия като цяло, от най-големите печатни издания до единичните създатели на съдържание в социалните медии.
А в случая на тези така наречени "инфлуенсъри" се изпаряват не само спонсорствата, а и техните способности да генерират съдържание, тъй като марките спират да предоставят продукти, които да изпробват и се отказват от плановете си за спонсорирани пътешествия.
Травъл блогърите бяха сериозно засегнати
"Последното ми пътешествие бе през февруари. През март трябваше да пътувам до Финландия, през април до Етиопия, а следващата седмица трябваше да съм на Малдивите – вероятно прекарвам половината година извън страната," казва пред BBC създателят на туристическо съдържание, Алекс Аутуейт.
Рекламните приходи от нейния канал в YouTube са паднали от около 1 000 паунда (1147 евро) месечно до под 100 паунда (114 евро). Тя също така губи пари от полети и пътувания, които са били отменени.
"Всичко се обърна с главата надолу," добавя тя. "Има ограничение за това колко време мога да оцелея с доходите и спестяванията, които имам в момента"
Карън Бедоу напуска работата си като адвокат преди четири години, за да поддържа блога Mini Travellers за пътешествията на нейното семейство.
Този месец е заработила едва 350 паунда (401 евро), или с 95% по-малко отколкото през януари.
"Това е малък бизнес, който градих в последните шест години и съм инвестирала много време в него," казва тя. "Мисля, че хората не осъзнават колко усилия се хвърлят зад камера – трябва да можеш да правиш снимки, да редактираш видеа, да изпращаш фактури, да поддържаш сайт, да отговаряш на имейли."
Компанията Lifestyle Agency, която специализира в пиар, насочен към луксозния начин на живот и афилиейт маркетинг в блогове и социални медии, твърди, че инфлуенсърите, са първите, които губят кампании.
"Рекламните и маркетинговите разходи бяха ограничени драстично или отказани въобще," казва Киара Раневера, дигитален директор на агенцията.
"Първичната реакция на много от компаниите бе да влязат в режим на паника: те затвориха врати, профили в социални медии и спряха разходите."
Всичко е отменено
Израел Касол, известен повече като Birkin Boy заради колекцията си от дизайнерски чанти на стойност над 100 000 паунда (114 781 евро), получава сериозни суми, за да посещава събития и да рекламира марки в профила си в Instagram. Сега той твърди, че му се налага да взема пара назаем от баща си, за да свързва двата края.
"Всичко бе отменено," обяснява той. "Обикновено пускам снимки с моите чанти и луксозни дрехи, но в момента никой не иска да гледа това – никой не се интересува от мода, защото хората не ходят никъде."
Вместо това Израел в момента пуска снимки и видеа на това как организира гардероба си и на дизайнерски маски за лице.
Улиците на популярни места за снимки като Нотинг Хил са пусти, а постовете с хаштаг #останетеудома бележат ръст. В Twitter безброй блогъри пуснаха линкове към платформи за дарения в социалните медии, молейки хората да им купуват подаръци или да им изпращат пари.
"Всеки, който има проблем с това, че съм пуснал списък с мои желания от Amazon, да не забравя, че в момента не мога да правя нищо," пише в Twitter инфлуенсърът Манди Роуз Джоунс.
В свободното си време Таби Уорли е Instagram-ър, която в момента е освободена временно от работата си в сферата на търговията на дребно. Тя очакваше да заработи около 5 000 паунда (5739 евро) от партньорства с марки в идните месеци, но отчита спад в работата.
"Имам голям късмет, че доходите от моя профил в Instagram не са основни и че ги спестявам за начална вноска за къща някой ден," казва тя. "Очевидно магазините за дрехи затвориха, а някои от компаниите, с които работех, фалираха“.
"В света преди коронавируса тенденцията бе компаниите да хвърлят пари за инфлеунсър маркетинг. Здравият разум обаче сега казва, че това е първото нещо, което ще бъде спряно." Взаимодействието във Facebook нараства с 40%, а свалянията на TikTok достигат рекордни нива, така че има аудитория, която да се таргетира.
Киара казва, че през последните няколко седмици е свидетел на 7% ръст в харесванията в Instagram на постове с хаштаг #ad, както и търсене на постове на инфлуенсъри от страна на лайфстайл и уелнес марки.
Истинското предизвикателство за инфлуенсърите в момента е да създават различно съдържание от своите домове.
"Сегашното положение ме кара да бъда по-креативна, докато преди разчитах на стари лаври и просто излизах на някои красива лондонска улица и правех снимка", казва Таби.
За инфлуенсърите в сферата на луксозните стоки, като Израел, това е възможност да обмислят случващото се в тяхната индустрия.
"Опитвам се да съм реалист в момента," казва той, добавяйки, че няма да си купува повече чанти Hermes тази година.
"Това, което научавам от тази криза, е да действам по-разумно с парите. Нямам нужда да харча толкова много пари за луксозни стоки. Мога да нося отново моите дрехи и да смесвам шикозното с евтиното."