Всеки може да стане клиент на Уникредит Булбанк с едно "селфи"
От днес е достъпна нова функционалност на мобилното приложение на Уникредит Булбанк, която дава възможност на всеки да стане клиент на банката, без да се налага да посещава банков клон.
Това съобщиха от трезора по време на онлайн пресконференцията под надслов "Новата банкова реалност".
"Конкуренцията между банките и финтех компаниите става все по-силна от доста време насам. В кризата, която постави на риск както икономиката, така и здравето и живота на хората, стана ясно, че дигиталните канали са основният инструмент, който може да гарантира безопасността и ефективността на банковите услуги", заяви главният изпълнителен директор на Уникредитг Булбанк Теодора Петкова.
"Виждаме промените в потребителските навици и смятаме, че те ще се запазят още дълго време. Задачата ни е проста - да бъдем дигитален лидер, който отговаря бързо на промените в поведението на клиентите. Според нас сега е добър момент да постигнем тази цел", коментира заместник-изпълнителния директор на трезора Септимиу Постелнику.
От Уникредит Булбанк предоставиха статистически данни, които показват, че над 30% от хората възнамеряват в бъдеще да използват по-често мобилно и онлайн банкиране, а 40% казват, че ще пазаруват повече онлайн, отколкото във физическите магазини.
С 54% са нараснали плащанията на комунални услуги през платформата на банката. Обажданията в кол центъра се увеличават с 23%.
"Поради извънредното положение хората се научиха да вършат нещата по друг начин. И те ще продължат да го правят заради удобството", коментира Джакомо Волпи, директор Банкиране на дребно в Уникредит Булбанк.
Той припомни, че банката постоянно добавя нови функционалности към своята мобилна платформа. Клиентите могат да контролират и да имат достъп до своите средства изцяло през мобилното приложение, както и да плащат комуналните си сметки само с един клик.
"Новото е, че сега те могат да подпишат по електронен път договори за кредит или депозит без да има нужда да посещават физически клон. Досега тази опция беше възможна само за съществуващите потребители, а сега това е възможно за всички, дори и за хора, които досега не са били клиенти на Уникредит Булбанк", обясни Джакомо Волпи.
Той изтъкна, че единственото, което потребителите трябва да направят, е да инсталират мобилното приложение и да последват няколко лесни стъпки. Това им осигурява достъп до широка гама от услуги срещу 1.60 лева на месец.
Юлиан Влахов, директор Управление Алтернативни канали в УниКредит Булбанк, обясни, че процесът по откриване на нова сметка отнема не повече от 15 минути. Необходимо е потребителят да сканира своя документ за самоличност, да си направи т. нар. "селфи" с камерата на телефона и да въведе минимален обем допълнителна информация.
"Системата е абсолютно защитена. тъй като подписването на документите става с издаване на квалифициран електронен подпис от Eurotrust", заяви Влахов.
Според Джакомо Волпи потребителите сега, повече от всякога, търсят отдалечени услуги, включително и в сферата на банкирането.
"Тази промяна ще се запази и в бъдеще, но физическите банкови клонове ще запазят своята роля, тъй като за определени продукти и услуги клиентите ще имат нужда от лична комуникация с банковите служители", каза Волпи.
От Уникредит Булбанк уточниха, че и договорите за отлагане на плащания по кредитите, свързани с мерките във връзка с епидемията от COVID-19, също могат да се подписват онлайн през мобилното приложение.
"Делът на кредитите, за които е поискано предоговаряне, е доста под 5%. Над 90% от исканията са за прилагане на стабилизационни мерки по потребителски кредити", заяви главният изпълнителен директор на банката Теодора Петкова.
По думите ѝ в близко бъдеще не се очакват значителни промени в лихвените равнища по кредитите.