В последните години сме свидетели на глобална дигитална трансформация на финансовия сектор. Промените не се ограничават до конкретна пазарни ниши, технология, продукт или процес.

Иновациите в областта на финасовите технологии притискат компаниите за финансови услуги да ускорят дигитализацията си, а онези, които не се адаптират, бързо губят конкурентоспособност.

В Европа регламенти, като Втората директива за платежните услуги (PSD2), имат за цел да превърнат континента в лидер на трансформацията в плащанията и платежните услуги.

Банките търсят бързи, но същевременно гъвкави начини да се трансформират, запазвайки своите големи инвестиции в основни системи. Отвореното банкиране и моменталните плащания са един от съществените фактори за бъдещата системна промяна - плащанията на дребно да преминат от транзакции на базата на карти към транзакции по сметки.

В отговор на тази бързо променяща се среда, Сирма разработи цялостно софтуерно решение, което улеснява всички участници във финансовата екосистема да се възползват от иновациите в сектора.

Сирма предоставя правилната технология и готови продукти, необходими за отвореното банкиране

Новият флагман продукт на Сирма - Open Banking Suite, е модулно решение, осигуряващо всички необходими PSD2-съвместими услуги и продукти за финансовия сектор. Open Banking Suite е сред най-добрите решения за финансовите институции или трети страни, които виждат PSD2 като възможност за генериране на допълнителни приходи.

Модулната архитектура на продукта позволява както интеграция като пакет, така и да се използват отделни модули, в съотвтсвие с индивидуалнитее бизнес нужди на финансовата организация.

Open Banking Suite – цялостен пакет или модул, от който се нуждаете – свързване, сигурност и плащания

Open Banking Suite е цялостно решение, включващо три отделни модула – Up2Connect, Up2Seal и Up2Pay, които биха могли да се ползват индивидуално и/или в пакет, в зависимост от конретните задачи на компанита: Up2Connect е модулът, който, чрез набор от API-та, осигурява съответствие с отвореното банкиране.

Up2Seal осигурява подобрена сигурност за автентификация на клиенти, като с него се гарантира сигурно одобрение на плащанията, базирано на 2FA/MFA методология. И докато първите два модула са решения за бекенда и сигурността на финасовите институции или финтех доставчиците, то третият модул е решение за всички участници във веригата на стойността – банки, търговци и крайни потребители.

Up2Pay и е революционно решение на Сирма за отворени банкови плащания. С негова помощ потребителите могат да регистрират своите сметки от различни банки в един дигитален портфейл и да извършват цифрови плащания със софтуерен POS терминал.

UP2Pay - решението за отворени банкови плащания, с което всички печелят

Как работи софтуерният терминал UP2Pay:

  • Инициира и одобрява плащания от сметката на купувача към сметка на търговеца
  • Позволява плащане във физически обекти, електронни магазини и плащания към физически лица
  • Поддържа информация за акаунта - наличен баланс по сметки и историята на транзакциите
  • 3D идентификация при цифрово плащане към търговец с QR код, съдържащ всички данни, необходими за онлайн плащания
  • Офлайн плащания с QR код
  • P2P плащания – от едно лице към друго лице ползвател на дигиталния портфейл
  • Биометрична идентификация за достъп
  • Подобрена обработка на плащания чрез PSD2
  • Ползи за банковите институции:

  • Увеличава броя на електронните плащания – нов канал за иницииране на плащания
  • Значително намалява разходите за клиринг и сетълмент, в сравнение с транзакциите при картовите разплащания
  • Създава затворена мрежа между банкови търговци и клиенти, така че всички парични потоци и приходи да се осъществят в екосистемата на банката
  • Присъства в маркетплейс платформи и почти всичко, което се продава онлайн
  • Услугата за наличност по сметки предоставя допълнителна информация за клиентите, която може да бъде използвана при одобрение на заем, кръстосани продажби или други маркетингови дейности
  • Създава нов източник на приходи - таксите за транзакции се плащат от клиента и търговците
  • Гарантира повишена сигурност - транзакции, базирани на SCA, без споделяне на критични клиентски данни
  • Осигурява напълно дигитално клиентско изживяване - мобилно приложение и плащане с един клик, както и сигурна клиентска автентикация
  • Осигурява по-висока лоялност от страна на клиентите – степента на отпадане при дигиталните клиенти е доста по-ниска
  • Ползи за търговците:

  • Намалява разходите за приемане на плащания
  • Получаване на плащания в реално време
  • Осигурява изцяло дигитално преживяване и подобрено отчитане
  • Безпроблемна интеграция - предварително одобрени програмни интерфейси за онлайн магазини
  • Намалява онлайн измамите за възстановяване на такси
  • Спомага за по-бързи плащания, което допринася за по-нисък процент на незавършени поръчки
  • Без нужда от идентификационни данни или данни за акаунта към търговеца, така че няма PCI DSS изисквания
  • Без такси за неуспешни или отказани транзакции
  • Ползи за клиентите:

  • Сигурни, безкасови, дигитални плащания
  • Всичко в едно решение - информация за сметки, иницииране на плащания и програми за лоялност
  • Програма за лоялност от различни доставчици на услуги
  • Минимизира нуждата от разкриване на нови сметки, използват се всички налични платежни институции в ЕС
  • Лесно управление на личните финанси с планиране на плащанията, актуализиране и справки по баланса
  • Подобрена сигурност на транзакциите със задълбочено удостоверяване на идентичността на клиентите
  • P2P плащания между потребители на дигитални портфейли
  • Цялостното решение на Сирма ви помага да разгърнете потенциала си за иновации. Open Banking Suite гарантира лесен, удобен и сигурен достъп на клиентите до вашите банкови продукти. Неговите най-големи предимства са модулността, независимостта от основен банков софтуер и сигурността на дигиталните плащания.

    Защо Сирма?

    Екипът на Сирма притежава специфични познания и опит в предоставянето на банкови решения, базирани на интеграция на API, внедряване на решения за отворено банкиране и реализиране на проекти за редица български и международни банки.

    Компанията помага на клиентите си да се дигитализират изцяло, предоставяйки ИТ и бизнес консултиране, препоръки за технически архитектури, базирани на микро услуги и др. Клиентите са в състояние да внедрят както модулни, така и друг гъвкав набор от технологии, подкрепящи техните дигитални стратегии. Уникалният опит на Сирма в осигуряването на интеграция на основен банков софтуер с различни банкови инфраструктури е с над 15-годишна история.