Невероятният живот на най-добре печелещият спортист в света
Наскоро от Forbes обявиха Роджър Федерер за най-добре платеният спортист в света като той оглави тази престижна класация за първи път.
Роджър Федерер е не само един от най-талантливите спортисти в света, но и един от най-добре платените.
Освен, че печели титлата при мъжете на Уимбълдън осем пъти от 2003 г. насам, и има общо 20 титли от турнирите от Големия шлем, Федерер успява да превърне трофеите си в доходносни рекламни договори. 38-годишният Федерер е заработил 106.3 млн. долара от наградни фондове и рекламни договори в периода юни 2019 – май 2020 г., което го превръща в най-добре платеният спортист в света за този период, според Forbes.
Сумата вероятно ще се увеличава, защото швейцарецът подписа рекламен договор на стойност 300 млн. долара с японската марка за облекла Uniqlo през юли 2018 г.
От тенис ракети, които се произвеждат специално за него, до имения в Швейцария, ето как Федерер печели и харчи състоянието си, според Business Insider.
Към 16 март Федерер заема четвъртото място в световната ранглистата по тенис при мъжете.
Той обаче не се интересува особено от мястото си през последните години. "На 37-годишна възраст за мен мястото в ранглистата вече не е приоритет," казва той през 2019 г.
Неговите успехи водят началото си от времето, когато е на 8 години и започва да играе тенис. Федерер е роден в Базел на 8 август 1981 г. Неговият баща швейцарец и майка му, която е от Южна Африка, го насърчават да играе от ранна детска възраст.
Неговите родители работели в една и съща фармацевтична компания, според Biography.com.
На 14 г. Федерер печели първенството за младежи в Швейцария. Той започва да играе в международни турнири за младежи през 1996 г. и печели младежкия Уимбълдън през 1998 г.
Големият му пробив идва през 2003 г., когато печели първата си титла от Големия шлем отново на Уимбълдън. Тогава е едва на 21 г. Той получава 575 000 паунда (714 460 долара) за победата си.
Година по-късо той подписва рекламен договор с компанията за часовници Maurice Lacroix. Впоследствие Rolex подписва с договор с Федерер на стойност 15 млн. долара.
Federer е едно от най-популярните рекламни лица на Rolex и няма да го видите да вдига трофей без един от луксозните часовници от марката на китката му. Според GQ той представлява марката от 2011 г.
По-голяма част от тези 106.3 млн. долара, които Федерер заработва през последната година, идват от рекламни договори и партньорства. Той е спечелили 3 млн. долара от наградни фондове само през първата половина на 2019 г., с което общите приходи от наградни фондове за кариерата достигат 123 млн. долара.
През 2007 г. той подписва рекламен договор с Gillette като през годините участва в редица реклами на марката.
През 2008 г. Федерер сключва 10-годишен рекламен договор и с Nike на стойност близо 120 млн. долара. Това партньорство приключва през март 2018 г.
Тогава той смени Nike с Uniqlo подписвайки 10-годишен договор на стойност 300 млн. долара.
Договорът с Uniqlo не е първия 10-годишен за Федерер. През 2009 г. той подписва такъв и с Credit Suisse. Смята се, че той е на стойност около 20 млн. долара.
Към 2020 г. Федерер все още си партнира с Credit Suisse.
Тенисистът е известен и с благотворителната си работа. Той основава фондация през 2003 г., която е набрала 40 млн. долара и вече постигна целта си да образова един милион деца в Африка до 2018 г. Той все още намира време да посещава деца, на които неговата организация помага.
Като един от топ спортистите в света Федерер отделя сериозно внимание на екипировката си. Неговите тенис ракети се произвеждат специално за него от P1, компания сред чийто клиенти са още Новак Джокович и Анди Мъри.
Той също така обича хубавите неща в живота. През 2014 г, Федерер завърши строежа на модерно имение на Цюрихското езеро на стойност 8.1 млн. долара.
Освен, че притежава имоти в Швейцария, той също така разполага с пентхаус апартамент в Дубай, където провежда по-голяма част от тренировките си.
Благодарение на ролята си на посланик на Mercedes-Benz, Федер разполага и с голяма колекция от автомобили. Той сключва договор с германската компания през 2008 г. и го подновява през 2018 г. Смята се, че той му носи по 5 млн. долара годишно.
Когато не е на корта Федерер обича планинските преходи. През 2018 г. той взе участие в популярно предаване на Беър Грилс.
Федерер също така обича да разпуска в свободното си време. Той е посланик на марката шампанско Moët & Chandon, която през 2018 г. пусна специална лимитирана серия, с която отбеляза 20-ата му годишнина в професионалния тенис през 2018 г. 20-те бутилки бяха продадени на цена от 23 000 бройката като всички приходи отидоха за неговата фондация.
Когато Федерер излиза на вечеря той обича разнообразието. "Аз съм почитател на италианските, японските и индийските ресторанти," казва той през 2018 г.
Част от състоянието му също така е използвано за сватбата му с бившата професионална тенисистка Мирка Вавринец в Базел, Швейцария през 2009 г.
Двамата има две двойки близнаци –момичета на по 10 г. и момчета на по 6 г.
Федер признава, че съпругата му има влияние върху начина му на обличане, защото преди носел основно маратонки, дънки и тениска. Най-голяма му модна грешка пък е когато печели Уимбълдън през 2007 г. Той излиза, за да получи трофея, но осъзнава, че е обул панталоните си наобратно.
Сега, на 38-годишна възраст, Федерер има време да мисли и за времето, след като спре със спорта. През 2018 г. той заяви пред швейцарски вестник, че си е купил "стар автобус от 60-те години," който планира да кара из Европа, когато има свободно време.