BROKER360: Кризата оптимизира процеси и чисти лошите практики
Нашата компания е фокусирана върху оптимизирането на процесите, свързани с реализацията на сделки с недвижими имоти и едно малко по-специално отношение към тяхното маркетиране, заяви Георги Палпурин, управител на BROKER360, по време на имотния панел от 11-ото издание на финансовия и икономически форум „Шумът на парите“, организиран от Profit.bg.
Смятаме, че тази година нещата на имотния пазар ще са балансирани. Финансовият сектор, строителите и инвеститорите, а и тези, които са имали намерение да придобият имоти за собствени нужди, ще бъдат активни.
Може би не толкова, колкото в минали години, но нашата прогноза е, че след излизане на икономическите данни тогава ще се види накъде ще тръгнат нещата, каза Палпурин.
Той заяви, че BROKER360 залага на три основни фундамента при предлагането на имоти. Първо, всеки един имот трябва да се предлага с абсолютно точен адрес. Второто нещо е, че всеки един имот трябва да бъде с виртуален преглед и пълно представяне, така че да не се губи времето на всички по веригата, които биха имали потенциален интерес. Третото нещо е да се работи от едната страна на сделката или ексклузивно.
В тази връзка Палпурин представи интересен проект на бъдещ обект с търговски и офис площи на име West Point Center, който е с идеална локация в непосредствена близост до метростанция между два главни булеварда в Люлин.
Интересното за него е, че се продава на търг и тъй като търгът е механизъм, който в кратки срокове определя пазарна стойност и ако има трима заинтересовани и те бъдат събрани на едно място, се предполага, че никой - нито продавачът, нито купувачите, ще останат доволни от сделката, тъй като тя е пазарно образувана, каза той.
Относно проблемите и предизвикателствата пред българския имотен пазар Палпурин заяви, че съвременният икономически модел е цикличен и всички трябва да си даваме сметка, че пазарът не върви по една права или само нагоре, или само надолу.
За всички, които искат да правят сделки за собствени нужди, никога не е късно, според него. Ако имаш нужда от жилище, в което да живееш, купуваш сега. Ако обаче правиш инвестиция, нещата може би са малко по-различни и инвеститорите обикновено следят тези колебания на пазара.
Относно нивото на предлаганата услуга, той смята, че кризата много е помогнала и в последни два-три месеца доста компании, включително и големи на българския пазар, са се оборудвали технически и вече правят и виртуални огледи, което е едно подобрение на средата. Палпурин предвижда и промяна в начина на комуникация, особено на ниво информационни портали. Според него в общи линии от 2000 г. нямаме някакви фундаментални промени в това как порталите представят недвижимата собственост. Тъй като технологиите много напреднаха, той смята, че там съвсем скоро ще има промени.
Относно нивото на услугите, той заяви, че на пазара има много професионалисти, но и проблеми, като фалшиви оферти и създаване на грешно впечатление, но е оптимист, че пазарът ще се справи в следващите пет години и с това. По отношение на изводите от кризата, Палпурин заяви, че функцията на кризата е да оптимизира и да чисти лошите практики. При всяка една криза всички трябва да се стремим да оптимизираме и да ставаме все по-добри, каза той. Според него тази цикличност на икономиката позволяват да се оптимизират редица процеси.