Работата от вкъщи: Повече сладолед и по-малко грижи за външния вид
В условията на коронавирус хората, които работят от вкъщи, ядат повече сладолед, но пренебрегват грижите за тоалета си, според гиганта в сферата на потребителските стоки Unilever.
От компанията обявиха, че продажбите й на сладолед са скочили с 26% за трите месеца до юни, докато в същото време търсенето на шампоан и дезодоранти е намаляло.
От Unilever заявиха, че отчита силен "ръст в домашната консумация на храни, сладолед и чай" по време на блокадата.
В тези условия обаче "има по-малко случаи, в които човек да полага грижи за външния си вид, вследствие на ходенето на работа или излизането вечер ".
Според компанията обаче продажбите на продукти за лична хигиена, като дезинфектант за ръце, скачат, след като хората увеличават усилията си в борбата с Covid-19.
Марките Magnum и Ben and Jerry's на компанията се облагодетелстват най-много, тъй като хората си купуват повече сладолед, който да хапват вкъщи.
Компанията, която произвежда дезодоранта Lynx и сапуните Dove, предупреди за спад в продуктите за лична хигиена през април.
От Unilever тогава казаха, че тъй като повече хора работят от вкъщи, те мият косата си по-рядко, отлагат бръсненето и дори не използват дезодорант.
Четири месеца по-късно от компанията обявиха, че продажбите на тези продукти продължават да падат.
От компанията обаче отчитат ръст в търсенето на почистващи продукти за домакинството, като Cif и Domestos.
Unilever, която притежава марки като Marmite и чая PG Tips, обяви 4% ръст в печалбата преди данъци за първото полугодие, до 4.5 млрд. евро, след като хората се запасяваха с тоалетна хартия и други потребителски грижи в началото на кризата с коронавируса.
"В Северна Америка и части от Европа имаше положителен ефект от запасяването с домакински продукти през март," казват от компанията.
"След това потребителското поведение се нормализира през второто тримесечие при повишение нива на търсене на продукти за поддържане на хигиената и храните продукти за вкъщи."
Според главният изпълнителен директор Алън Джоуп резултатите са "пример за устойчивостта на бизнеса", тъй като търсенето от страна на туристическия и ресторантьорския сектор се срина, след затварянето им.
След като хората обаче купуваха повече храна за престоя си у дома, компанията отчете двуцифрен ръст в продажбите на храни на дребно, като особено добре се представят супите на Knorr и сосовете Hellmann's.
От Unilever също така потвърдиха плановете си за отделяне на подразделението за чайове, което включва познати марки като Lipton и Brooke Bond.
Unilerver планира да запази бизнеса си с чайове в Индия и Индонезия.