TikTok обяви, че ще плати на създателите на видеосъдържание в своята платформа над 2 милиарда долара в следващите три години, съобщава CNBC. По този начин китайската компания ще се опита да се конкурира директно с Instagram и YouTube в привличането на влиятелни инфлуенсъри.

Само в Съединените щати авторите на видеосъдържание ще получат над 1 милиард долара за периода до 2023 година.

В Европа за тази година са предвидени плащания от 70 милиона долара и над 300 милиона за следващите три.

Потребителите на TikTok ще трябва да кандидатстват със заявление, ако искат да получат достъп до тези средства. След одобрение от ръководството те ще получават редовни постъпления при публикуването на съдължание в платформата.

Засега не са ясни подробности за критериите, на които ще трябва да отговорят кандитатите, както и конкретните суми, на които ще могат да разчитат.

В блога на компанията се посочва, че инициативата е насочена към "амбициозните автори, които търсят възможности да се издържат чрез създаването на креативно съдържание".

Първоначалнта идея била авторският фонд да стартира с 200 милиона долара в САЩ, но след заявения силен интерес и активността, която идеята е предизвикала серед потребителите, е взето решение размерът му да бъде увеличен.

Видеоплатформата TikTok, която e собственост на китайската компания ByteDance, през последните години придоби изключителна популярност. За по-малко от четири години приложението е свалено на над 2 милиарда мобилни устройства по целия свят.

То дори започва да притеснява гигантите от ранга на Facebook и нейната платформа Instagram, както и притежаваната от Alphabet видеоплатформа YouTube. Тези компании се "надпреварват" за присъствието на влиятелните звезди от социалните мрежи и милионите им последователи.

Техните публикации им дават възможност да увеличават собствените си рекламни приходи.

Кучешките инфлуенсъри завземат Instagram По време на пандемията хората масово се сдобиваха с домашни любимци, които да им помогнат да преодолеят несгодите на изолацията. Сега една голяма част от тях вече са звезди в Instagram


Вчера стана ясно, че Instagram ще предлага на популярни звезди в приложението TikTok стотици хиляди долари, за да се откажат от платформата и вместо това да се изявяват ексклузивно в новата видео услуга на компанията Reels.

Приложението Reels все още не стартирало, но ще има сходен формат с този на TikTok. Потребителите ще могат да постват в Instagram и да запазват цялото си съдържание на едно място.

Но засега най-големият проблем за TikTok се оказва китайската връзка на компанията. Регулаторите в много държави смятат, че данните на потребителите, които използват приложението, ще могат да се използват незаконно от Китайската комунистическа партия.

В Индия TikTok вече е забранено, а наскоро американският президент Доналд Тръмп заяви, че омбисля да наложи ограничения и за използването му в Съединените щати.

В опит да се дистанцира от китайските си собственици, TikTok нае като изпълнителен директор американеца Кевин Майер - бившият шеф на стрийминг поделението на Disney. Компанията има и местни офиси в различни държави, а в момента обмисля къде да разположи международната си централа. Сред възможните локации са Лондон, Лос Анджелис, Ню Йорк, Сингапур и Дъблин.

Мажоритарните собственици от ByteDance пък има намерение да продадат част от своя дял във видеоплатформата на американски инвеститори. По данни на CNBC те оценяват приложението на около 50 милиарда долара.