Бизнесът с производство на автомобили Ferrari се справя смущаващо добре по време на пандемия.

COVID-19 засегна производството и доставките на луксозни автомобили, но не и търсенето им от страна на богаташите.

Финансовият ефект от вируса върху представянето на Ferrari NV засега изглежда като изгубена печалба за едно тримесечие, пише Bloomberg. Ръководството на компанията се справя добре с кризата.

Приходите падат с 42% на годишна база през второто тримесечие, като доставките на автомобили бележат спад с 48%. Производството намалява, след като заводи бяха затворени, за да се защитят работниците, а затварянето на дилърите попречи на доставките.

Компанията реши да не ограничава капиталовите и другите си разходи и избра да продължи да плаща на служителите си и да ускори бонусите за дилърите. Вследствие на това печалбата на акция пада с 95%, докато свободните парични потоци са отрицателни.

Коя е най-скъпата кола, купена онлайн?Максималната скорост, която Enzo може да развие е 349 км/ч.

Междувременно поръчките на нови автомобили са „по-добре от всякога.” От Ferrari смятат, че много от техните клиенти гледат на закупуването на един от автомобилите на компанията като на награда за преживените трудни месеци.

Това даде на Ferrari увереността да бъде по-точна в прогнозите си за годината. Ebitda печалбата на компанията се очаква да намалее само с 13%, до около 1.1 млрд. евро. Само за второто тримесечие тя се очаква да отбележи ръст на годишна база.

Акциите на Ferrari поскъпват с 5% от началото на годината.