Акциите на китайска компания поскъпнаха с 85% при дебюта й на борсата
Акциите на китайския гигант на пазара на бутилирана вода Nongfu Spring поскъпнаха с над 85% в дебюта им на борсата в Хонконг днес.
Книжата отвориха при 39.80 хонконгски долара за акция (5.14 долара), преди да поевтинеят до около 35.00 хонконгски долара (4.52 долара).
Първичното публично предлагане (IPO) на компанията беше на цена от 21.50 хонконгски долара (2.77 долара), което й позволи да набере около 1.1 млрд. долара.
Nongfu Spring е “едно от най-горещите IPO-та” в историята на борсата в Хонконг, заяви Дики Уонг, изпълнителен директор на Kingston Securities, пред CNBC.
Той посочи, че първичното публично предлагане е било презаписано 1 148 пъти.
Според него инвеститорите се интересуват от акциите на компанията не само заради “фундаментите или много високите маржове на печалба.”
Той смята, че като цяло има липса на инвестиционни възможности предвид пазарните оценки на много акции, най-вече на технологични и интернет компании.
“Така че инвеститорите смятат, че да участваш в ново IPO винаги е най-добрата стратегия,” казва още той.
Инвеститорите също така се насочват към акциите в период, в който лихвите в международен мащаб остават ниски, смята независимият анализатор Фрейзър Хауи.
“В крайна сметка, половината свят действа при отрицателни лихви, а другата половина при нулеви, а правителствата печатат пари,” казва той пред CNBC.
“Светът е залят с пари, а китайските акции са желани,” добавя той.
Nongfu Spring продаде 388.2 млн. акции при своето IPO. Основните й инвеститори са Fidelity, хеджфондът Coatue и сингапурският суверенен инвестиционен фонд GIC.
IPO-то на компанията е едно от най-големите в Хонконг тази година.
Освен бутилирана вода, тя произвежда и други напитки, като кафе, чай и плодови сокове. Според доклад на Frost and Sullivan, тя има най-голям дял от пазара на пакетирана вода за пиене в Китай в периода 2012 – 2019 г.
Nongfu Spring обяви, че приходите й за 2019 г. са скочили със 17.3%, до 24.02 млрд. юана (3.51 млрд. долара).
За периода януари-май 2020 г. приходите й обаче падат с 12.6% на годишна база, до 8.66 млрд. юана (1.27 млрд. долара), като продажбите бяха засегнати от пандемията от коронавирус.