Как болестта на една жена я накара да създаде международна компания
Джулс Милър казва, че се разболяла толкова много, че имала вътрешни кръвоизливи.
"Чувствах се изтощена, подута и вече не живеех нормален живот. Тогава започнах да се замислям за храна, уелнес и хранителни добавки."
Това се случва през 2015 г. Заради стресиращия живот в Лондон, 25-годишната тогава Джулс е диагностицирана със синдром на раздразненото черво (IBS).
Тя започва да приема добавки, за да облекчи проблема, но открива, че нищо не действа. Някои от тях дори влошавали състоянието й.
На този етап много от нас вероятно биха се депресирали, притеснили или ядосали, но Джулс имала тайно оръжие – дядо й бил химик в Кеймбриджкия университет. Така заедно с него, покойният професор Джордж Милър, тя започнала да проучва формули за хранителни добавки и съставки.
"Това беше страхотно прозрение," казва Джулс, която сега е на 31 г. "Имаше марки, които се предполага, че трябва да помагат, но те съдържаха съставки, за които бе клинично доказано, че предизвикват други симптоми."
Работата с нейния дядо я вдъхновява да създаде собствен бизнес за изцяло естествени хранителни добавки. Така през 2017 г. тя основава компанията Nue. Днес компанията има годишни приходи в размер на 10 млн. долара. Джулс казва, че тази година продажбите скачат шест пъти в сравнение с 2019 г., като тя отдава увеличението на това, че повече хора за загрижени за здравето си в условията на пандемията от коронавирус.
Джулс, която е наполовина колумбийка, е родена в Лондон, но нейното семейство се мести в южноамериканската държава, когато тя е само на няколко месеца. Нейният първи език е испанският. Тя се завръща в английската столица когато е на седем години.
След гимназията изучава философия в Бирмингамския университет, преди да започне работа в рекламната сфера в Лондон. Преди да основе Nue тя оглавява отдел в компанията за вегетарианска храна Detox Kitchen. Поглеждайки назад към времето, когато основава Nue, Джулс казва, че е била безстрашна.
"Мисля, че ако сега създам друга компания, няма да имам увереността, която имах тогава," казва тя. "Бях много нахакана. Бях си направила списък с неща, които не знаех и хора, които може да знаят отговорите и на които изпратих имейли.
Двама от тези хора били Натали Масенет, основателката на Net-a-Porter, и Харви Спивак, шефът на щатската верига фитнеси Equinox. За щастие на Джулс и двамата отговарят и й предлагат съвети.
Първият продукт на Nue носел името Debloat, добавка за облекчаване на симптомите на раздразненото черво, който лично при нея действал. След това компанията пуска други продукти, като витамини, а наскоро и продукти за кожа. Първоначално Nue била базирана в Кеймбридж, но още първата година се мести в Ню Йорк. Според Джулс това било с цел да може да се възползва от факта, че САЩ е най-големият пазар за хранителни добавки.
"Около 80% от американците вземат витамини или някаква друга добавка, докато британците не са толкова склонни."
В световен мащаб секторът на добавките процъфтява, като според данни от миналата година се очаква годишните продажби да нараснат до 210 млрд. долара през 2026 г., в сравнение със 125 млрд. долара през 2018 г.
Nue започва дейност през 2017 г. с продажби през уебсайта си, но в момента продуктите й вече се предлагат и от редица търговци на дребно. Компанията има и собствен магазин в Ню Йорк.
Nue вече е набрала 11.5 млн. долара финансиране, в това число и от гиганта в сферата на потребителските стоки Unilever, но Джулс и нейният съпруг остават най-големите акционери. Той също така заема поста главен оперативен директор, докато тя е главен изпълнителен директор.
Колко необходими са обаче хранителните добавки?
Здравното министерство във Великобритания например препоръчва да се приема витамин D, ако човек не се излага достатъчно на слънчева светлина. Това е така, защото нашето тяло създава витамин D, когато кожата ни е изложена на слънце.
Джулс казва, че човек трябва да открие кои добавки са подходящи за него или нея.
От Nue също така организираха кампания през миналата година, в която призовават хората да внимават с психическото си здраве. Тя бе озаглавена "Как си наистина?" и в нея се обясняваше, уелнес секторът е виновен за това, че се концентрира само върху физическото благосъстояние на хората.
"Ние искаме хората да се вслушват в телата си, тъй като пътуването на всеки, както бе моето, е лично," казва Джулс.
Гледайки напред тя казва, че компанията разработва нови продукти. "Искаме да продължим с важните разговори около красотата, благосъстоянието и разбира се психическото здраве."