Козметична компания иска да купи 600 тона пластмасови отпадъци
Пластмасовите отпадъци са един от най-тежките екологични проблеми на нашето съвремие, като до 2040 г. се очаква в океаните и в сметищата по света да попаднат над един милиард тона пластмаса.
Козметичната индустрия попада сред най-големите замърсители, но има и компании, които се опитват да адресират този проблем.
Британската козметична марка The Body Shop планира да използва пластмасови вторични суровини в своето производство, пише CNBC.
Проектът е част от инициативата Community Fair Trade, подкрепяна от компанията още от 1987 г. насам. Тя насърчава използването на суровини от устойчиви материали и източници, които в момента съставят 25% от цялото производство на фирмата.
Идеята на проекта е да се внасят пластмасови отпадъци от град Бангалор в Индия, където проблемът със замърсяването е изключително тежък поради липсата на инфраструктура за преработка и рециклиране.
За доставката на пластмасовите вторични суровини се разчита на работници, които да сортират материалите, необходими за козметичната индустрия.
Тяхната работа обаче е напълно легална и им осигурява стабилен източник на доходи. В Индия милиони хора се изхранват от събиране на вторични суровини по сметищата, но в повечето случаи тяхната работа е изключително опасна и масово се извършва изцяло в сивия сектор.
За обучението на работниците и организирането на каналите за доставка козметичният гигант си партнира с организацията Plastics For Change.
The Body Shop гарантира, че в първата година от проекта ще купи над 500 тона пластмасови отпадъци, а през 2021 г. количеството ще нарасне до 600 тона.
Изпълнителният директор на бразилския конгломерат Natura (който придоби The Body Shop от L’Oreal през 2017 г.) Марк Дейвис развива и други екологични проекти.
Неговият 10-годишен план е насочен към някои от най-належащите проблеми в областта на климатичните промени, кръговата икономика и човешките права.
"Въпросът не е само да произвеждаме продукти, които не вредят на околната среда, а да се стремим те да допринасят за развитието на човечеството", казва Дейвис.
По думите му участниците в програмата Community Fair Trade имат възможността да работят и с други компании, дори и с конкуренти на The Body Shop.
Той дава пример с доставчиците на какаови зърна от Гана, които участват в проекта от 1996 г. В началото козметичната компания е най-големият им клиент, но днес генерира едва 1% от продажбите им.