Недалеч от пристанище Виктория в Хонконг, двама студенти са въодушевени и малко притеснени, докато стоят пред стара търговска сграда с неонов надпис малко след зазоряване.

Две седмици след като започват да излизат, 20-годишният Уади и 23-годишната Муму не искат да се разделят, докато си говорят до ранните часове на деня.

Подобно на повечето млади хора в Хонконг, те и двамата живеят с родителите си, така че прибирането у дома не е опция, ако искат да прекарат известно време сами.

Решението било да посетят някои от почасовите любовни хотели в Хонконг, пише BBC. Популяризираните в Япония хотели за кратък престой започват да се появяват в Хонконг през 60-те години на миналия век.

В града има около 300 любовни хотела, според Асоциацията на собствениците на места за настаняване, като те варират от леко съмнителни до дискретни и непретенциозни. В един от най-гъсто населените градове в света тези хотели предлагат нещо, което трудно се намира в Хонконг – уединение на достъпна цена.

60-годишната Ченг ръководи своя любовен хотел от повече от 20 години. Нейната къща за гости с 18 стаи се намира в Монкок - най-оживения търговски район за местните хора.

Тя казва, че липсата на място у дома отдавна е проблем за мнозина. Някои от гостите й дори са женени двойки, които искат малко уединение през уикенда, когато в дома им е пренаселено, казва тя.

Въпреки че традиционните любовни хотели не са нов феномен в Хонконг, те стават все по-популярни сред по-младите жители не само заради страстните срещи. Наскоро в града започнаха да се появяват нов вид почасови хотели със самонастаняване.

С дистанционното си настаняване, усъвършенстваните резервации и удобства в стаите, като стрийминг услуги и видео игри, те привличат младите двойки, които искат просто да прекарат известно време сами.

Следващото поколение

След като посещават любовен хотел за първи път, Уади и Муму започват да ходят по 1-2 до 3 пъти в седмицата, вследствие на което започват да дават отзиви за тях, както и за традиционните хотели, в социалните медии.

Досега са направили ревюта на над 90 хотела в града, а профилът им има над 25 000 последователи.

Популярността на техните ревюта може би не е изненадваща. Девет на всеки десет жители на Хонконг на възраст между 15 и 24 г., както и шест на всеки десет на възраст между 25 и 34, живеят с родителите си, според официалните данни от 2019 г.

Младите хора се оплакват от липсата на пространство в града, който има най-недостъпния имотен пазар сред 309 метрополисни района в осем държави.

При среден месечен доход на представителите на тези възрастови групи от между 13 000 хонконгски долара (1 677 щатски долара) и 19 300 хонконгски долара (2 490 щатски долара) младите хора в града трябва да работят десетилетия, за да могат да си позволят собствено жилище там.

“Искаме да си купим жилище, но не мислим, че това е възможно,” казва Муму. “Цените на имотите са прекалено високи. Ние ще продължим да живеем с родителите си. След като спестиш достатъчно за първоначална вноска, трябва да изплащаш заем с години.”

Интимните отношения с партньора у дома, където само една тънка стена разделя младите двойки и техните родители, са притеснение за повечето от тях. Проучване на местната организация Sticky-Rice от 2018 г. разкрива, че над 70% от жителите на Хонконг трудно намират място, за да правят секс, като повечето посещава любовни хотели до пет пъти месечно.

Дигиталната ера

В град с над 7.5 милиона души население, любовните хотели от стар тип невинаги имат свободни стаи. Младите двойки, които ги посещават импулсивно, често разбират, че е трудно да се пази дискретност, казва Дженсен Це, собственик на любовен хотел, предлагащ самонастаняване.

“Някои традиционни любовни хотели таксуват гостите произволно, а в някои случаи трябва да се редите на опашка с часове. Положението става още по-неудобно, ако се засечете с ваш познат,” казва Це, който създава своя хотел Mansion G в оживен търговски район в Хонконг с няколко колеги от университета през 2018 г.

Много от клиентите на хотелите със самонастаняване си правят резервация онлайн на фиксирана цена. Клиентите на Mansion G, 90% от които са на възраст под 30 г., обикновено го намират в социалните медии и пращат директни съобщения. Те плащат дигитално, след което получават парола за вратата на хотела.

Едно от основните предимства на хотелите със самонастаняване е, че гостите не се засичат с други гости по време на престоя си. От Fortress Hill No. 7 - друг любовен хотел в Хонконг, изпращат паролата за всяка стая по телефона.

Уейн и Грейс предпочитат да посещават хотелите от новия тип, защото те често са собственост на млади хора, които разбират своите връстници и знаят, че не винаги става въпрос само за секс. Често това, което те предлагат, е само място, където може да се прекара известно време заедно.

“Те предлагат Netflix или видеоигри в стаите, така че двойките да се насладят на времето, прекарано заедно. В традиционните хотели гледаме Netflix само на телефоните си. Тези хотели предлагат уединение, което помага на двойките да се чувстват като у дома,” казва Уейн.

Най-големият публичен дом в Германия фалира Един от най-големите публични домове в Европа подаде заявление за фалит, след като понесе сериозни загуби заради мерките срещу разпространението на COVID-19

Някои двойки дори се интересуват дали има условия за готвене, тъй като храненето на заведение на всяка среща струва много пари.

Хотелите и COVID-19

Според Асоциацията на собствениците на места за настаняване COVID-19 отнема около 70% от традиционния бизнес в почасовите хотели.

По време на третата вълна, която удари града особено сериозно, някои хотели губят и над 80% от клиентите си. Тя предизвика налагането на най-строгите мерки за социално дистанциране, които са въвеждани досега в града.

Въпреки това резервациите на почасовите хотели за самонастаняване, като Mansion G и Fortress Hill No. 7, се увеличават по време на отделните вълни на коронавируса.

Основателят на Hill No. 7 казва, че след като почти нямал клиенти през януари, активността се засилва през февруари и март и той започва да приема по 10 клиенти на ден, или два пъти повече от обикновеното.

Третата вълна не засяга продажбите. След като на ресторантите са наложени ограничения, Це казва, че резервациите му се увеличават, като половината от клиентите резервирали стаи, само за да има къде да се нахранят на спокойствие.