Американците значително ще намалят празничното пазаруване тази година
Тази година потребителите ще посетят много по-малко магазини в празничния предколеден сезон - на фона на кризата, предизвикана от COVID-19. Това показва проучване на Deloitte, цитирано от CNBC.
Средно американците смятат да пазаруват в 5.2 търговски обекта за Коледа и Нова година, което е най-ниският брой откакто се провежда изследването. Миналата година средният брой беше 7, през 2018 г. - 6.9, а през 2017 г. - 5.7.
В анкетата са участвали над 4 000 потребители в периода между 9 и 15 септември.
Една от причините за резкия спад в желанието за пазаруване са притесненията за безопасността и хигиената, които стават все по-важни за потребителите. 51% от запитаните твърдят, че ще ограничат обиколките по магазините именно заради опасността от заразяване с коронавирус.
"Това като цяло е добра новина за големите търговски вериги, защото хората предпочитат да пазаруват повече неща от едно и също място. Всички свикнахме да ходим в хипермаркетите и сме запознати с въведените от тях мерки за безопасност", казва Род Сайдс, който ръководи отдела за проучване на търговията на дребно в Deloitte.
Освен това американците имат намерение тази година да приключат с покупките по-бързо, въпреки че много от търговските вериги и онлайн платформите, като Amazon, обявиха, че тази година ще удължат сезона на празничните промоции. Целта е да се избегне струпването на хора в търговските обекти.
Анкетата на Deloitte обаче показва, че американците очакват да приключат с празничното пазаруване средно за 5.9 седмици, което е с близо две седмици по-малко, в сравнение с 2019 и 2018 г.
Много от потребителите се притесняват за семейния си бюджет и не смятат да започват с покупките твърде рано.
Средното разстояние, което анкетираните смятат да изминат в търсене на подаръци тази година, е 9.6 мили (около 15.5 километра). 69% от тях нямат намерение да се отдалечават от района на жилището си за празничното пазаруване.
Друго проучване, цитирано от CNBC, прогнозира, че тази година човекопотокът в търговските обекти в САЩ ще намалее с между 22% и 25% в шестте ключови седмици от празничния сезон.