Супермаркети в САЩ поставят ограничения за закупуването на тоалетна хартия
Няколко водещи вериги магазини в САЩ отново налагат ограничения в броя на някои от закупуваните артикули, като тоалетна хартия, кухненска хартия и мокри кърпички, с надеждата рафтовете им да останат заредени и да попречат на клиентите да се презапасяват, както се случи в началото на пандемията през пролетта.
В Kroger клиентите могат да купуват максимум по два пакета, когато става въпрос за продукти, като тоалетна хартия, кухненска хартия, дезинфекциращи мокри кърпички и сапун за ръце.
Говорител на компанията е заявил пред CNN, че ограниченията са започнали през миналата седмица и са в сила за всички магазини от веригата и при онлайн покупки.
Според Кристофър Бранд, говорител на веригата магазини Giant, компанията "не отчита сериозни признаци за презапасяване и няма нужда да се създава паника." Въпреки това от компанията са започнали да поставят ограничения за един от по-големите пакети тоалетна хартия и кухненска хартия и два за по-малките.
Намиращата се в Тексас H-E-B също е въвела подобни ограничения в последните седмици.
От трите компании казват, че веригите за доставки на тези артикули все още са поставени под натиск. Около 19% от хартиените продукти, като тоалетна хартия и кухненска хартия ,и 16% от почистващите продукти за домакинствата са свършили през седмицата, приключила на 1 ноември, сочат данни на компанията за пазарни проучвания IRI.
Този ход идва на фона на рекордния брой случаи на коронавирус в САЩ. Дните с най-голям брой новозаразени от началото на пандемията са именно в последната седмица.
Междувременно, близо 60% от потребителите казват, че планират да се запасят отново с наближаването на зимата, според проучване сред 1 000 клиенти, направено от компанията Inmar Intelligence в средата на октомври.
В Калифорния от веригата супермаркети Raley's казват, че не отчитат засилен наплив към хартиените продукти, но се подготвят да реагират, ако това се случи.