Спорен е въпросът коя среда колко допринася за увеличаването коефициента на заразяване с коронавирус, но е факт, че всяко едно взаимодействие го прави.

Това заяви на редовния брифинг на Националния оперативен щаб министърът на образованието Красимир Вълчев.

Образователната система е среда на многочислено, многочасово взаимодействие.

В момента 650 хиляди деца са в училище. Средно 7 часа в близо 35 хиляди класни стаи, средно по 18 деца са заедно, отчете Вълчев.

Изследванията показват, че колкото са по-малки децата и учениците, толкова по-малко индивидуално пренасят вируса.

Данните от януари показват, че предучилищният и началният етап сравнително малко допринесоха за разнасяне на заразата, допълни той.

Поехме риск с по-големите ученици, тъй като образованието е приоритет и ценност.

Ако ситуацията се влоши, ще се откажем от графика за връщане на децата в училище, заяви министърът.

Целта е максимум присъствено обучение, но ако не се откажем, на по-късен етап има риск да затворим повече ученици.

Графикът за присъствено обучение, приет през януари, гласи връщане в клас от 4 февруари на 7, 8 и 12 клас, в рамките на две седмици.

След тях в класните стаи ще се върнат на 18 февруари 5, 10 и 11 клас, а на 4 март - 6 и 9 клас.