Регистрациите на нови автомобили в Европа падат през февруари, след като блокадите заради коронавируса и придружаващата ги несигурност са оказали влияние върху продажбите, показаха данни на Европейската асоциация на автопоризводителите (ACEA).

Регистрациите на нови автомобили намаляват с 20.3% на годишна база - до 850 170 автомобила в ЕС, Великобритания и страните от европейското икономическо пространство.

Повечето европейски пазари на автомобили отчитат спад в продажбите през февруари. Регистрациите на нови автомобили в Испания падат с 38%. Продажбите във Франция и Германия бележат понижение с 21% и 19%, респективно, докато Италия отчита по-малко свиване в продажбите с 12% за месеца.

Спадът в продажбите на нови автомобили в България е от 16.5% през февруари - до 1 660 броя. За периода януари-февруари понижението е от 20.6% на годишна база.

Онлайн продажбите на автомобили създадоха двама нови милиардери в ГерманияБазираният в Берлин стартъп Auto1 излезе на борсата на 4 февруари, набирайки 1.8 млрд. долара, за да финансира дейността си, което определи пазарна стойност на компанията от 10.5 млрд. долара

Единствените държави, които отчитат ръст в продажбите на нови автомобили през миналия месец, са Швеция (+5.3%) и Ирландия (+4.9).

Продажбите на Volkswagen и Stellantis се понижават с 19% и 22%, респективно, докато спадът при Renault е от 29%.

Производителите на луксозни автомобили също не бяха подминати от тази тенденция, като продажбите на BMW се понижават с 13%, а на конкурентната Daimler – с 20%.

За увеличение на продажбите си през 2021 г. европейските автопроизводители разчитат на продажбите в Китай, която не въведе нов локдаун заради коронавируса.

Възстановяването на най-големия автомобилен пазар помогна на индустрията да се възстанови по-бързо през миналата година, пише Ройтерс.