Тоалетната хартия вероятно ще е следващата жертва на контейнерната криза
Светът наистина няма нужда от повече проблеми с тоалетната хартия.
За съжаление, най-големият производител на дървесна маса - суровината, която се използва за производство на тоалетна хартия, предупреждава, че недостигът на транспортни контейнери в световен мащаб може да започне да създава проблеми с доставките.
Suzano SA доставя своята дървесна маса основно с товарни кораби под формата на насипен товар. На фона на нарастващото търсене на кораби, които превозват стоманени контейнери, недостигът започва да се пренася и към насипните товари и заплашва да забави доставките на компанията, заяви в интервю за Bloomberg главният изпълнителен директор на компанията Уолтър Шалка.
Разбира се, това се случва в период, в който търсенето за тоалетна хартия за домакинствата нарасна значително, а някои потребителите прибегнаха до трупането на запаси и панически покупки.
Шалка е притеснен, че транспортните проблеми само ще се задълбочават оттук нататък. Значителни смущения в търговията с дървесна маса може, в крайна сметка, да засегнат и доставките на тоалетна хартия, ако производителите не разполагат с достатъчно стокови запаси.
Базираната в Сао Пауло Suzano вече е притеснена относно риска да изнесе по-малки количества през март, в сравнение с предварителните очаквания, както и от това, че е принудена да прехвърли част от доставките за април, казва Шалка.
На фона на засилващата се конкуренция за товарни плавателни съдове, корабите за насипен товар акостират по-рядко от обикновеното на терминалите на компанията.
“Всички пазарни играчи от Южна Америка, които използват насипни товари, са изправени пред този риск,” казва той.
Бразилия е основният доставчик на дървесна маса в световен мащаб, а Suzano допринася с около една трета от глобалните доставки на твърда дървесина, която се използва по-конкретно в производството на тоалетна хартия.
Смущенията на пазарите на товарни превози влияят сериозно на световната търговия, най-вече при хранителните и селскостопанските продукти. Пристанищният трафик се усложни, цените на превозите се увеличиха, а доставките се забавят.
Контейнерната криза, предизвикана от огромното търсене от страна на Китай, се вихри от месеци. Предупреждението от страна на Suzano обаче е сред първите важни признаци за пренасянето й на транспортните пазари.
Ако всичко това продължи да увеличава цените на превозите, се повишава и вероятността от повишение на инфлацията.