Въздушният транспорт беше един от секторите, които пострадаха най-силно след избухването на пандемията от COVID-19 в началото на 2020 г.

В последните седмици се наблюдава известно раздвижване и лек ръст на търсенето на самолетни билети, но данните на Евростат показват, че възстановяването на авиоиндустрията все още изглежда далеч.

Първият удар от март 2020 г., който пандемията нанесе на сектора, доведе до спад от 44% на годишна база в броя на редовните полети.

През април, май и юни миналата година, когато противоепидемичните мерки влязоха в пълната си сила в повечето европейски държави, беше регистрирано и най-силното понижение - съоветно от 91%, 90% и 84% за трите месеца.

През лятото на 2020 г. се наблюдаваше само частично възстановяване с понижения на годишна база от 64% през юли и 53% през август.

През есенните месеци, когато в Европа се разпространи втората вълна на пандемията, полетите отново регистрираха спад респективно с 59% през септември, 62% през октомври, 68% през ноември и 67% през декември.

В първите месеци на 2021 г. също не се наблюдават кой знае колко силни сигнали за евентуалното възтановяване на въздушния транспорт.

През януари 2021 г. понижението е с 68% спрямо същия месец на 2019 г., през февруари - със 73%, през март - със 71% и през април - със 70%.

Най-силен спад в броя на полетите отчитат големите европейски летища. Шарл де Гол в Париж регистрира понижение от 67% през април 2021 г., в сравнение с април 2019 г. Полетите от и към Амстердам също падат с 67%, във Франкфурт спадът е с 65%, а в Мюнхен - с 81%.

Полетите в Барселона, Рим и Дъблин също се понижават с между 76% и 86% спрямо същия месец преди две години.