Някои коли Tesla имат проблем с плъхове, но това не е проблем на компанията
Някои автомобили Tesla имат проблем с плъховете.
Това обаче очевидно не е проблем на автопроизводителя, според New York Post.
Сара Уилямс, лекар от Ню Йорк, която притежава Tesla, казва, че открила проблема през май, когато закарала своя автомобил Model 3 в сервиз за ремонт на климатика.
"Те отвориха жабката и оттам изпадна един плъх," казва Уилямс.
Плъхът бил прегризал няколко вътрешни кабела, привлечен от изолацията от соя, която се използва за тях. Този тип поражения по автомобила обаче не се покриват от компанията, според имейл от Tesla:
"Повечето автопроизводители използват изолация за окабеляването в по-новите си автомобили, защото не е толкова скъпа и не замърсява толкова околната среда. Използването на този материал не се счита за „дефект: по дизайна. Предвид факта, че има прекалено много фактори извън контрола на Tesla, ние не можем да включим това в гаранцията или да покрием ремонта."
Всъщност, много автопроизводители получават критики за това, че използват окабеляване, което изглежда привлича плъховете, след което отказват да покриват нанесените щети.
Срещу Honda беше заведен групов иск за подобен проблем в щата Илинойс. От компанията заявиха следното по случая пред Chicago Sun-Times: "Отдавна установен факт е, че гризачите са привлечени от кабелите у дома, в колите или където и да са решили да създадат гнездо."
Междувременно, Уилямс казва, че е платила 59 200 долара за нейния автомобил и не смята, че хората би трябвало да си купуват Tesla, докато компанията не добави към автомобилите си защита от гризачи.
"Ако карам наистина бързо по магистралата и отворя жабката, за да взема нещо, а оттам изпадне плъх, би било катастрофално. На кого му пука за всичките тези технологии, ако вътре има плъх, който гризе жиците?"
Уилямс чака края на ремонта от повече от месец, а цената му се очаква да надхвърли 5 000 долара.