Тя прекъсна висшето си образованиe, за да създаде успешна марка бельо
Преди две години, докато много от връстниците й в Колумбийския университет били заети с избирането на специалности, учене за изпити и почасова работа, Ками Телес тихомълком градяла компания, която днес е оценявана на над 100 млн. долара.
Телес основава с 3.5 млн. долара начално финансиране Parade - марка интимно бельо, което се предлага директно на клиента, докато все още учела в Колумбийския университет. Неин бизнес партньор е Джак ДеФурия, който по онова време също бил студент.
Телес изучавала английски език и история на изкуството в продължение на седем семестъра, преди да прекъсне образованието си през януари 2020 г., за да работи изцяло като главен изпълнителен директор и криейтив директор на Parade.
Този риск й се отплаща - Parade е продала над 2 млн. чифта бельо от създаването си и в момента се оценява на 140 млн. долара, с набрано финансиране от инвеститори, като Нийл Блументал, Шакира и Карли Клос. Parade постига успехи, като представлява това, което пазарът на традиционното бельо не е.
Вместо да налага популярен стандарт на сексапил, който разчита на супермодели и скъпо бельо, Parade се фокусира върху създаването на удобно и достъпно бельо, което е подходящо за всякакъв вид тяло. Артикулите от колекцията са на цени от 8 до 15 долара и се предлагат в номера от XS до 3XL. Наскоро марката пусна и линия бралети.
24-годишната Телес израства в Принстън, Ню Джърси и Бъркли, Калифорния със своите родители, които бягат от дома си в Баранкила, Колумбия през 1994 г., Тя разказва пред CNBC, че решителността на нейните родители й дава силата да оглави бързоразрастваща се стартъп компания.
“Гледам на тях като на визионери, които преследват американската мечта и намират по-добър живот за себе си,” казва тя. “Тяхната невероятна упоритост ми внуши истинско чувство за мисия и цел, което е от съществено значение за мен, докато ръководя Parade.”
Решението да прекъсне образованието си е особено трудно за Телес, тъй като нейните родите гледали на дипломата от университета от Бръшляновата лига като на символ на успеха в САЩ. “Сигурна съм, че други предприемачи от латиноамерикански произход разбират колко трудно е да се занимаваш с предприемачество в една култура, която цени следването на един институционален кариерен път,” казва тя.
Да наблюдават как дъщеря им ръководи успешен бизнес обаче носи на родителите й още по-голяма радост, а Телес казва, че те са едни от най-големите й поддръжници. “Баща ми веднъж ми каза ‘Америка е едно от малкото места в света, където можеш да се провалиш и това да предопределя кариерата ти,’” казва тя.
“Това ми вдъхна увереност и ми позволи да действам със замах и да имам големи мечти, докато продължавах да градя Parade.”
По-голяма част от вдъхновението за Parade идва по време на посещения на мола, когато Телес била тийнейджър, където предизвикателни розови прашки и друг вид бельо били рекламирани едни до други основно от бели модели.
“Не усещах връзка с визията, която Victoria’s Secret и другите магазини имаха за женствеността,” казва тя. “Винаги съм смятала, че жените заслужават марки, които са също толкова смели и експресивни, колкото и самите те.”
Отначало инвеститорите в компанията на Телес не разбират необходимостта от нова марка бельо, насочена към по-младите потребители. “Най-силната част от моята презентация беше, че аз бях и все още съм клиентът,” казва тя.
“Това ми позволява да предсказвам как изглежда бъдещето в тази категория и да бъде в крак с бързо променящите се потребителски предпочитания.” С Parade Телес се надява да “пренапише историята на американското бельо” и да стане основен конкурент на Victoria’s Secret, Calvin Klein и други големи играчи на пазара на луксозно бельо.
Вместо да диктуват какво е готино, от Parade предприемат един по-различен маркетингов подход, като използват инфлуенсъри в Instagram, които да показват как бельото на марката подхожда на техния личен стил. Рекламните кампании на марката, в които участват млади хора, носещи бельо в ярки цветове, имат значителен брой последователи в интернет.
Parade има 5 000 посланици на марката, които промотират нейните модели в профилите си в социалните медии и предоставят обратна връзка, като някои от тях го правят срещу заплащане, а други срещу подаръци. Телес също така изчислява, че “десетки хиляди” клиенти са коментирали Parade онлайн.
2021 вече беше изпълнена с доста събития за Parade. Миналия месец компанията набра 20 млн. долара финансиране и се подготвя да отвори първия си физически магазин през ноември в Ню Йорк.
В моменти като тези Телес размишлява за първите дни на Parade, когато компанията разполагала само с петима служители, които опаковали пратки в апартамент в Ню Йорк. “Преди всяко пускане на продукт целия ни офис опаковаше на ръка над 500 пратки, надписваше бележки във всяка една и ги транспортираше до пощата,” казва тя.
Въпреки че Parade постига успехи на пазара на рискови капитали, все още има голяма разлика по отношение на финансирането, което белите предприемачи получават, в сравнение с всички останали.
Според анализ на Crunchbase, основателите на компании, които са афроамериканци или от латиноамерикански произход, представляват едва 2.4% от общата стойност на финансирането под формата на рискови капитали в периода 2015 – 2020 г.