Компанията за споделени пътувания Uber навлиза на натоварения пазар за доставки на хранителни продукти в Европа с услуга в Париж, която ще доставя основно продукти до вратите на клиентите за 15 минути.

Щатската компания обяви, че е разширила партньорството си с френската верига супермаркети Carrefour, за да предложи услугата, която носи името Carrefour Sprint. Тя е налична в приложението Uber Eats от вторник.

Вместо да изпраща куриери до магазини на Carrefour, Uber разчита на мрежа от така наречени тъмни магазини, или малки складове, където служители приготвят стоки за доставка, които се ръководят от френския стартъп Cajoo.

Carrefour си партнира с Cajoo по-рано през годината, за да й помогне да започне да предлага услуга за бързи доставки. Веригата супермаркети е и миноритарен акционер в Cajoo.

В последно време броят на компаниите за доставки на хранителни продукти в Европа се увеличи, което се дължи на нарастващото търсене по време на пандемията от коронавирус и на стотиците милиони долари рискови капитали.

През юни турската Getir набра 550 млн. долара при пазарна оценка от 7.5 млрд. долара, докато германската Gorillas наскоро затвори кръг за набиране на финансиране на стойност 1 млрд. долара, който и даде пазарна капитализация от 3.1 млрд. долара.

Стартъп иска да доставя хранителни продукти за 10 минути в Ню ЙоркГермански стартъп в сферата на електронната търговия има намерение да се намеси сериозно на пазара на хранителни стоки в Ню Йорк с доставки до жилищата на клиентите в рамките на 10 минути


В Париж Uber ще се конкурира директно с Getir, Gorillas, британския стартъп Zapp и руския технологичен гигант Yandex.

Европейски компании за доставка на храна също се включват, като британската Deliveroo пусна собствена услуга за бърза доставка на хранителни продукти в партньорство с компанията за търговия на дребно Morrisons.

Uber набляга сериозно на доставките на храна и хранителни продукти през последната година, тъй като търсенето на споделените й пътувания намаля значително заради пандемията от COVID-19 и локдауните.

От Uber обявиха, че новото й партньорство с Carrefour ще позволява на потребителите да избират между 2 000 продукта, в това число плодове и зеленчуци, сухи стоки и препарати за почистване. Продуктите се държат на склад от Cajoo в девет от нейните тъмни магазини във френската столица.

По-рано през годината двете компании си партнираха, за да предоставят възможност на потребителите да поръчват хранителни продукти онлайн от близо 2 000 магазина. Uber обяви, че в идните седмица планира да разшири обхвата на Carrefour Sprint и в други френски градове, сред които Лион, Бордо и Тулуза.