Испанският винопроизводител Франциско Ибайбариага от автономната област Ла Риоха е поръчал спешно бутилки от Франция, в които трябва да напълни своята продукция.

Френският доставчик обаче му е съобщил, че това няма как да се случи преди Коледа, защото всички складови наличности са изчерпани.

Най-ранната дата за доставка е през май догодина.

Той съвсем не е единственият винар, който е изправен пред този проблем. Лозовите насаждения в Северна Испания вече са обагрени в есенната си червено-жълта окраска, а техните стопани се опитват по всякакъв начин да успеят да бутилират своята продукция преди пиковия сезон на продажбите около Коледа и Нова година.

Задачата им обаче никак не е лесна, предава CNN.

Испания е третият най-голям производител на вино в света, а коледната кампания е ключова за продажбите. Винопроизводителите в страната обаче се притесняват, че няма да успеят навреме да осигурят доставките за своите клиенти поради острата липса на амбалаж.

Ресторантите и баровете отварят врати след постепенното отпадане на противоепидемичните ограничения, в резултат на което търсенето на вина и други напитки рязко се повишава. Но както много други сектори и индустрии по света, винопроизводството се сблъсква с проблемите на нарушените вериги за доставка и дефицитите на някои стоки и материали. В това число и стъклените бутилки.

Междувременно, инфлацията в Испания достигна 29-годишен връх.

Вино не се прави само на село. Коя е За много хора може и да звучи изненадващо, но Виена е градът, който произвежда най-много вино в целия свят


От испанската асоциация на винопроизводителите очакват до няколко месеца ситуацията с доставките да се нормализира и успокояват своите членове, че има достатъчно запаси от бутилки, които да гарантират, че испанците няма да останат без вино за Коледа. Но проблемите със сигурност ще се отразят на износа.

Испанските стъклопроизводители признават, че в някои региони действително има сериозен дефицит, но смятат, че до края на годината той ще бъде преодолян.

Според тях основният проблем е свързан с рязкото нарастване на търсенето на стъклени изделия от страна на заведенията. От браншовата асоциация обясняват, че по това време на годината обикновено то далеч не е толкова силно.