Популярна сред тийнейджърите марка се отказва от социалните медии
В петък популярната марка сапуни Lush Cosmetics спира да използва Facebook, Instagram, TikTok и Snapchat, което е радикален ход за привличането на внимание към това как тези платформи увреждат психическото здраве на хората.
В началото на тази седмица компанията обяви, че профилите й ще бъдат деактивирани на 26 ноември - в деня след Деня на благодарността, когато повечето други марки превключват на по-висока скорост активността си в социалните медии, за да печелят повече клиенти по време на празничния сезон.
Lush, която разполага с над 900 магазина в световен мащаб, в това число 240 в САЩ и Канада, обяви, че ще стои далече от тези канали в социалните медии, докато платформите не гарантират по-безопасна среда за техните потребители, пише CNN Business.
Lush има 659 000 последователи в Instagram, 275 000 в Twitter и над 1 милион във Facebook.
Mirror, mirror on the wall, who's the fairyest of them all?
— Lush North America (@lushcosmetics) November 1, 2021
It's me, it's Snow Fairy! ????♀️ #BigSnowFairyEnergy#LushChristmas2021 pic.twitter.com/iDq3HVkx9c
Това не е първият случай, в който Lush - популярна сред милениалите и представителите на Поколението Z, се опитва да се откаже от социалните медии. Компанията направи подобен опит с профилите си във Великобритания през 2019 г., заявявайки, че се "се е изморила да се бори с алгоритми" и иска да си общува директно със своите клиенти.
Сегашното й решение обаче идва в момент, в който социалните медии са критикувани все повече за това как техните платформи водят до проблеми с физическото и психическото здраве, най-вече сред по-младите потребители.
От Lush обявиха, че ще продължат дейността си в Twitter и YouTube.