Spotify наруши мълчанието около скандала с подкаста на Джо Роган
Spotify ще добави предупреждения към всеки подкаст на своята платформа, който обсъжда COVID-19. Главният изпълнителен директор на компанията Даниел Ек каза, че новата функционалност ще пренасочва потребителите към център за данни с факти за коронавируса, ако те искат да получат достоверна научна информация.
Това е първата официална позиция компанията след скандала с подкаста на американския водещ Джо Роган. Той проведе няколко интервюта с хора, които са скептично настроени към ваксините срещу COVID-19. Това разгневи някои музиканти, които поискаха произведенията им да бъдат свалени от платформата, тъй като не желаят да бъдат идентифицирани с Роган и твърденията, разпространявани в неговото предаване.
От Spotify припомниха и набор от правила и задължения, които фигурират в условията за позлване на стрийминг приложението и които забраняват на авторите да споделят фалшива информация, която може да причини вреда.
„За мен стана ясно, че имаме задължението да направим повече, за да осигурим баланс и достъп до широко приета информация от медицинските и научни общности, която ни води през това безпрецедентно време“, написа Ек на уебсайта на Spotify.
Той каза още, че компанията е публикувала своите насоки за създателите, които определят какъв тип съдържание се счита за неприемливо. Те са разработени от компанията съвместно с екип от външни експерти и се актуализират редовно, уточни шведският милиардер.
В текстовете изрично се посочва, че създателите трябва да избягват съдържание, което „промотира опасна фалшива или опасна измамна медицинска информация, която може да причини вреда офлайн или представлява пряка заплаха за общественото здраве“.
Такива, например, са внушенията, че COVID-19 или други заболявания не са реални или пък насърчаването на хората умишлено да се заразяват с коронавирус, за да изградят имунитет.
Съдържание, което нарушава правилата, може да бъде премахнато, а многократните нарушения могат да доведат дори до изтриване на акаунти.
През последните седмици компанията беше подложена на проверка относно възгледите на Джо Роган, чийто подкаст се излъчва ексклузивно в платформата и е едно от най-слушаните ѝ предавания. Роган сключи сделка със Spotify на стойност 100 милиона долара в края на 2020 г.
Той и неговите събеседници често споделят теза, че ваксинацията е неефективна при младите хора и насърчават използването на антипаразитното лекарство ивермектин за лечение на вируса.
Миналата седмица музикантите Нийл Йънг и Джони Мичъл поискаха тяхната музика да бъде премахната от платформата. Йънг нарече сайта „дом на животозастрашаваща дезинформация за COVID-19“ в публикация в своя уебсайт в сряда.
Херцогът и херцогинята на Съсекс принц Хари и неговата съпруга Меган също изказаха своите „притеснения“ относно дезинформацията за коронавируса, но заявиха, че ще продължат да работят с платформата.
В началото на януари група лекари, учени и здравни специалисти подписаха отворено писмо до Spotify, позовавайки се на информацията, разпространявана в подкаста на Джо Роган при обсъждането на пандемията от COVID-19.
Самият Роган публикува в Instagram видео отговор на разразилия се спор.
Той отрече да се опитва да разпространява дезинформация, заявявайки, че "никога не се е опитвал да направи нещо в своя подкаст, освен просто да говори с хора". Роган обаче подкрепи идеята за поставяне на предупреждение за отказ от отговорност в началото на противоречивите епизоди от предаването.
„Моето обещание към вас е, че ще направя всичко по силите си, за да се опитам да балансирам тези по-противоречиви гледни точки с гледните точки на други хора, за да можем да намерим баланс“, каза той, добавяйки, че „няма неприязън“ към Нийл Йънг или Джони Мичъл.
The Joe Rogan Experience е най-популярният подкаст на Spotify, с отчетени 200 милиона изтегляния на месец.