Потребителите на Facebook намаляват, акциите на Meta поевтиняха с 20%
Акциите на собственика на Facebook - Meta Platforms Inc, поевтиняха с над 20% в следборсовата сесия вчера, след като компанията обяви по-слаби от очакваните прогнози, изтъквайки като причина направените от Apple промени относно поверителността на данните и нарасналата конкуренция за потребители от страна на платформи, като TikTok.
Facebook за първи път отчита спад в броя на активните дневни потребители, в сравнение с предходното тримесечие, които намаляват от 1.930 до 1.929 милиарда.
От Meta изтъкнаха като една от причините направените от Apple Inc промени относно поверителността на данните, които затрудняват марките при таргетирането на потребители във Facebook и Instagram. От Meta също така посочиха макроикономически проблеми, като забавяния по веригите на доставки.
Технологичният гигант, който е подложен на натиск и от платформи, като TikTok и YouTube, обяви, че очаква забавяне на ръста на приходите през идното тримесечие заради нарасналата конкуренция за времето на потребителите и промяна в ангажираността към функционалности, като кратките видеа Reels, които генерират по-малко приходи.
От Facebook обявиха, че са имали 2.91 милиарда месечни потребители през четвъртото тримесечие, като броят им не нараства, в сравнение с предходните три месеца.
Поевтиняването на акциите на Meta след края на борсовата сесия вчера изтри 200 млрд. долара от пазарната капитализация на компанията, докато компании, като Twitter Inc, Snap Inc и Pinterest Inc, изгубиха допълни 15 млрд. долара от стойността си.
Акциите на Alphabet Inc, която обяви рекордни тримесечни продажби във вторник, поевтиняват с близо 2%.
Meta, която е собственик на втората най-голяма платформа за дигитални реклами в света след Google, преди това беше предупредила, че рекламният й бизнес е изправен пред "значителна несигурност" през четвъртото тримесечие.
Главният финансов директор на Meta заяви пред анализатори, че ефектът от направените от Apple промени може да бъде „от порядъка на 10 млрд. долара" за 2022 г., информира Ройтерс.
Направените от Apple промени дават възможност на потребителите да изключват следенето на активността им в интернет от страна на приложенията, като по този начин рекламодателите могат по-трудно да разчитат на данни за разработването на нови продукти и да са толкова запознати с пазара си.
От Meta прогнозираха приходи за първото тримесечие в размер на между 27 и 29 млрд. долара. Очакванията на анализаторите са за 30.15 млрд. долара, според данни на Refinitiv.
Приходите на компанията, по-голяма част от които идват от продажби на реклама, нарастват до 33.67 млрд. долара през четвъртото тримесечие, в сравнение с 28.07 млрд. долара година по-рано. Предварителните прогнози на анализаторите бяха за 33.40 млрд. долара.
Нетната загуба от притежаваната от Meta компания за добавена и виртуална реалност Reality Labs възлиза на 10.2 млрд. дoлара за цялата 2021 г., в сравнение с 6.6 млрд. долара в предходната година.
Марк Закърбърг беше предупредил преди това, че инвестициите на компанията в тази сфера ще намалят оперативната печалба за 2021 г. с 10 млрд. долара и няма да са печеливши "в близко бъдеще."
Reality Labs отчита около 2.3 млрд. долара приходи през 2021 г.