Airbus тества водороден двигател за модела A380
Airbus заяви, че планира да тества двигател, задвижван с водород, за модифицирана версия на модела A380 до средата на десетилетието.
Целта на компанията е да разработи горива с по-ниски емисии в търговския въздушен транспорт, пише CNBC.
Европейският самолетен производител обяви, че работи заедно с производителя на двигатели CFM International - съвместно предприятие на авиационното подразделение на General Electric и френската Safran.
Тестовият самолет ще включва модифицирана версия на двигател, който вече се използва. Той ще трябва да се справя с по-високите температури, при които водородът гори. Тестовите полети могат да започнат през 2026 г.
Производителите на самолети и авиокомпаниите се опитват да намалят въглеродните си емисии, които представляват повече от 2% от общото количество в света. Airbus залага на водорода и заяви, че работи и върху пътнически самолет, задвижван със същото гориво, за който се очаква да влезе в експлоатация през 2035 г.
Американските конкуренти на компанията от Boeing се фокусират върху по-устойчиви авиационни горива, които в момента съставляват по-малко от 1% от доставките на реактивно гориво и са по-скъпи от конвенционалните смеси. Главният изпълнителен директор Дейв Калън заяви пред инвеститорите, че не очаква на пазара масово да се появят самолети, задвижвани с водород, преди 2050 г.
Едно голямо предизвикателство при използването на водородно гориво е, че съхраняването му ще изисква допълнително оборудване. А това добавя тегло към самолета, намалявайки броя на хората или количеството товари, които той може да превозва.
Airbus обяви, че е избрал за целите на разработките именно A380, защото е най-големият пътнически самолет в света и има място за съхранение на резервоарите за течен водород и останалото допълнително оборудване.