След пет години чакане дебютът на електрическия микробус Volkswagen ID Buzz най-накрая стана факт. Германският автопроизводител разкри своето возило на виртуално събитие и позиционира ID Buzz като наследник на своя емблематичен "хипиван" от 50-те и 60-те години на миналия век.

ID Buzz и неговият товарен еквивалент ID Buzz Cargo ще се появят на пазара в Европа по-късно тази година, като версията с по-дълго междуосие, предназначена за американските пазари, ще дебютира през 2023 г.

Все още има много детайли за модела, които остават тайна - основно цената. Но ID Buzz ще изиграе решаваща роля за компанията, която продължава своята трансформация от център на скандала Дизелгейт до световен лидер в сферата на електрическата мобилност, пише електронното издание The Verge.

Ванът ще служи като "витрина" за модулната електрическа архитектура MEB на германския производител и ще бъде сред първите електрически ванове, предназначени специално за семейните купувачи.

Микробусът е претърпял лека актуализация спрямо концептуалната форма, която беше представена за първи път през 2017 г.

Първата европейска версия на ID Buzz ще включва батерия с 81 киловатчаса енергиен капацитет, която ще захранва мотор на задната ос с мощност от 201 конски сили и 310 нютонметра въртящ момент.

При всички случаи това няма да е превозно средство, предназначено за пистата. Нещо повече - Volkswagen ограничава максималната скорост на микробуса до само 145 километра в час. Но като се има предвид, че неговият предшественик от 50-те години с мъка достигаше 100 километра в час - и то по нанадолнище, и с попътен вятър, това не би трябвало да е твърде разочароващо за повечето клиенти.

Засега от VW не разкриват какъв ще е максималният пробег, но по всяка вероятност той ще е между 460 и 500 километра.

Европейският ID Buzz няма да е толкова голям, колкото другите минивани на пазара, като междуосието му е само 2988 мм. Американската версия ще бъде по-дълга, но не е ясно точно с колко.

Кокпитът на ID Buzz ще е подобен на модела ID 4, с 10-инчово арматурно табло, съчетано с 10-инчова централно разположена информационно-развлекателна система. Софтуерът на автомобила може да се актуализира по безжичен път и ще поддържа както Apple CarPlay, така и Android Auto.