Защо присъствената работа е по-добра, според бившия шеф на Google Ерик Шмид
След повече от две години дистанционна работа и множество отлагания на връщането в офиса, повечето служители на Google се връщат поне частично, а бившият главен изпълнителен директор на компанията Ерик Шмид няма как да е по-щастлив.
″Важно е тези хора да бъдат в офиса, по мое мнение,” казва 66-годишният Шмид пред CNBC, застъпвайки тезата, че в продължение на десетилетия е доказано, че работата в офиса е ефективна. “Аз съм традиционалист.”
По-рано през месеца в Google беше въведена хибридната работа, като повечето служители се очаква бъдат в офиса поне по три дни в седмицата. Шмид, който заемаше поста главен изпълнителен директор на Google в периода 2001 – 2011 г., помага за трансформирането на младия тогава стартъп от Силициевата долина в днешния технологичен гигант с пазарна стойност от 1.9 трлн. долара.
Той отдава голяма част от този растеж на присъствената работа в офиса.
“Прекарахме десетилетия във водене на разговори за това, че хората трябва да са близо, дискусията на масата за кафе и отиването за кафе,” казва Шмид. “Помните ли всичко това? Това грешно ли беше?”
Шмид казва, че не е само въпрос на носталгия: има практични неща от това хората да работят заедно в офиса. Например, той твърди, че разговорите за професионализма, които може да са особено необходими в компании, пълни с млади служители, е много по-трудно да се провеждат виртуално.
Когато Шмид започва в Google, например, в компанията имало “ужасно много студенти, които се държали сякаш работното място е като университета,” казва той. “А аз им казвах, че това не е университет. Тук става въпрос за професионализъм, не можете да правите това. И или това може би е незаконно. Затова спрете сега.’”
По-младите служители, особено тези на възраст между 25 и 35 г., може също така да използват обстановката в офиса, за да развиват по-ефективно управленския си стил, казва Шмид. За него това включва научаването на етикета на срещите, уменията за презентиране, политиката на работното място и справянето с конкуренти както вътре в компанията, така и извън нея.
“По отношение на възрастта, това е времето, в което те се учат,” казва той. “Ако пропуснете това, защото си седите у дома на дивана, докато работите, не знам как изграждате страхотни мениджърски умения, честно, не знам.”
Има и изключения, отбелязва Шмид. Някои служители може да имат специализирани роли, които не изискват много персонална комуникация, други пък сериозно да не харесват социалното естество на офиса, а мнозина вероятно не очакват с нетърпение да включат дълги пътувания от и до работа в деня си.
“Мисля, че има много доказателства, че хората са социални същества,” казва, в крайна сметка, Шмид. “И че настоящите виртуални инструменти не са същите като неофициалните мрежи, които се създават при сътрудничеството.”