Броят на абонатите на Netflix с първи спад от повече от десетилетие
Стрийминг компанията е изгубила 200 000 абоната през първите три месеца на годината.
Понижението идва, след като Netflix вдигна цените на ключови пазари, сред които САЩ и Великобритания, и се изтегли от Русия.
От Netflix обаче предупредиха, че предстоят още загуби и дадоха индикации, че ще започнат мерки срещу споделянето на профили в опит за набирането на нови абонати.
В писмо до акционерите от Netflix заявиха, че повишението на броя на абонатите, отчетено по време на пандемията, е "замъглило общата картина".
Компанията предупреди акционерите, че очаква да изгуби още два милиона абоната през второто тримесечие.
За последно Netflix отчете спад в броя на абонатите си на тримесечна база в края на 2011 г. Въпреки това компанията все още има над 220 милиона абоната в световен мащаб.
Изтеглянето на Netflix от Русия след началото на инвазията в Украйна е струвало на компанията 700 000 абонати.
Други 600 000 са спрели услугата в САЩ и Канада след увеличение на цените.
От Netflix обявиха, че нещата се развиват съгласно предварителните й очаквания и че този ход ще й донесе повече пари, въпреки отказалите се абонати.
Приходите на компанията за първото тримесечие нарастват с 9.8% на гoдишна база до над 7.8 млрд. долара.
Ръстът обаче отчита забавяне, в сравнeние с предишни тримесечие, докато печалбата пада с над 6% до близо 1.6 долара.
Загубите през тримесечието са били частично компенсирани от новите абонати на други пазари, като Япония и Индия.
В опит да продължи разрастването си компанията обяви, че се фокусира върху международните пазари и намирането на начини да привлече 100-те милиона души, които по нейни оценки ползват споделени профили, в това число над 30 милиона в САЩ и Канада.
Компанията се насочва към рекламата и получаването на приходи от клиенти, които споделят профили с роднини или приятели.
Акциите на компанията поевтиняха с над 20% в следборсовата търговия вчера, което изтри над 30 млрд. долара от пазарната капитализация на компанията.