В края на 70-те години на миналия век правителството на САЩ въвежда дерегулация на авиоиндустрията, като премахва федералния контрол върху цените на билетите, маршрутите и навлизането на нови авиокомпании на пазара.

В резултат на това от 80-те години се появяват редица нови авиопревозвачи, като някои от тях са особено необичайни, пише CNN Business.

Pet Airways

Основаната през 2009 г. в Делрей бийч, Флорида, Pet Airways е авиокомпания, която предоставя ексклузивно услуги на домашни любимци, като котки и кучета.

Те летят без своите собственици в основния салон на специално пригоден за тази цел самолет.

Всеки полет може да транспортира по около 50 домашни любимци, като екипажът ги наглежда на всеки 15 минути. Преди излитане животните получават разходка и пауза за тоалетна в специално обособени салони на летището.

Идеята е загрижени за своите домашни любимци собственици да ги пускат да леят със специализирана авиокомпания вместо да ги вземат със себе си на своя полет, където трябва да стоят в товарното отделение. От Pet Airways определят тази практика като "опасна" заради екстремните температурни амплитуди и липсата на подходящо осветление.

Авиокомпанията просъществува около две години, обслужвайки полети до над 10 американски града, в това число Ню Йорк, Лос Анджелис, Денвър, Чикаго и Атланта. Цените на билетите започват от 150 долара и стигат до 1 200, в зависимост от размерите на животното.

Бивша стюардеса разкрива трика си за резервация на евтини полети (видео)Бивша стюардеса и съветник по пътуванията, която стои зад акуанта @hacks.travel в TikTok, дава своя съвет номер едно за купуване на евтини самолетни билети онлайн във видео, вече събрало 2.4 милиона гледания

През 2012 г. авиокомпанията се сблъсква с финансови проблеми и започва да отменя полети, преди да преустанови напълно дейността си през следващата година. За периода на съществуването си тя превозва около 9 000 домашни любимци.

Уебсайтът й обаче все още работи, а на него има съобщение, което гласи: "Полетите ще започнат след COVID-19, да се надяваме в средата на 2022 г.," което предполага, че за авиокомпанията за домашни любимци може би се задава втори живот.

Hooters Air

През 2002 г. Робърт Брукс, председател на веригата ресторанти Hooters, придобива Pace Airlines - чартърен превозвач с осем самолета, основно Boeing 737. На следващата година той го превръща в Hooters Air.

Това, по което се различавала от останалите превозвачи, е, че на борда на самолетите има „момичета на Hooters”, които разиграват викторини с награди и носят същото оскъдно облекло, както в ресторантите. Те обаче не сервират храна, тъй като това е разрешено само на сертифицирани стюардеси.

Авиокомпанията е базирана в Мъртъл бийч, Южна Каролина, известен с голф игрищата и крайбрежните си курорти.

Заради ниските цени на билетите си и преките връзки с градове, като Атланта, Нюарк и Балтимор, Hooters Air привлича всякакви пътници – най-вече голфъри и туристи, но също така и семейства.

Компанията обаче така и не става толкова успешна, за да заработи на печалба и преустановява дейност в началото на 2006 г. поради повишението в цените на горивата след ураганите Катрина и Рита.

The Lord's Airline (Божията авиокомпания)

Никакъв алкохол на борда, библии и тори вместо списания, само религиозни филми и една четвърт от билетите, посветени на финансова мисионерска работа – това са уникални характеристики на The Lord's Airline, основана от бизнесмена от Ню Джърси Ари Маршал през 1985 г., когато купува стар Douglas DC-8, който трябва да е единственият й самолет.

Планът е авиокомпанията да обслужва по три полета седмично от Маями до летище Бен Гурион в Израел, предлагайки пряк маршрут до Йерусалим на около 50 км.

"Руснаците имат своя авиокомпания. Британците имат своя. Същото важи и за Playboy. Защо Господ да няма своя авиокомпания?", казва Маршал през 1986 г., според The Associated Press.

До 1987 г. обаче компанията не успява да получи лиценз заради недовършени модификации по самолета. Инвеститорите се изнервят и отстраняват Маршал, назначавайки нов борд на директорите, който да задвижи нещата.

Новият председател на компанията не се среща лично с Маршал, а двамата си организират задочен спор в пресата.

В крайна сметка, той и брат му се появяват пред дома на Маршал, настоявайки да получат фирмена документация, което води до спречкване, а впоследствие Маршал завежда дело срещу тях. Те са оправдани, но Lord's Airline, в крайна сметка, фалира, а самолетът отива за скрап.

Smokers Express & SmintAir

Федералната авиационна администрация забранява пушенето на борда на всички вътрешни полети в САЩ през 1990 г., но Уилям Уолтс и Джордж Ричарсън - двама предприемачи от Флорида, не са доволни от това.

В началото на 1993 г. те решават да заобиколят правилото, като създават авиокомпания, базирана на частен клуб. За членство в него трябва да се плати такса от 25 долара, а той е достъпен само за пълнолетни.

Авиокомпанията трябва да е базирана в Тайтъсвил, Флорида, а планът е на борда да се предлагат пържоли и бургери, както и безплатни цигари.

Близо година след обявяването й обаче авиокомпанията все още няма лиценз, нито самолет и въпреки че по някои оценки основателите набират над 5 000 членове на клуба, регулаторните органи отказват да издадат лиценз на Smokers Express, като по този начин тя изчезва в облак от пушек още преди да стартира.

Полетът между Хонконг и Ню Йорк инцидентно се превърна в най-дългия в светаНов претендент за най-дълъг полет в света се отправя към небето - но чисто по необходимост

През 2006 г. идеята е възобновена от германския предприемач Александър Шопман, който обявява намеренията си да основе Smoker's International Airways, или накратко SmintAir.

Шомпан, който пуши по около 30 цигари на ден, иска авиокомпанията му да обслужва по един полет дневно между Токио и родния му град Дюселдорф.

И в двете държави по онова време все още има значителен брой пушачи. SmintAir обаче е сполетяна от същата съдба, като Smokers Express. Тя не успява да набере необходимите капитали, за да започне да развива дейност и така и не полита.

MGM Grand Air

Основаната през 1987 г. MGM Grand предлагала пътуване само в първа класа, като първоначално обслужва само един маршрут – между Лос Анджелис и Ню Йорк, използвайки самолети Boeing 727 и Douglas DC-8 с луксозна конфигурация. Правилото е, че на полет не може да има по повече от 33 пасажери, макар че самолетите са с капацитет за 100 или повече.

Авиокомпанията обещава да няма редене на опашки, регистрации и чакане за багаж – носачи качват чантите на самолета и ги връщат при достигане на дестинацията. Авиокомпанията дори предлага превоз с лимузина от врата до врата. Специални салони на двете летища предлагат луксозни удобства и консиерж услуги.

На борда има пет стюардеси, бар за правостоящи, както и отделни зали за срещи. Авиокомпанията предлага пълно меню с изискани вина и шампанско, а тоалетните в самолетите имат позлатени орнаменти. Всичко това се предлага на по-висока цена от билета за първа класа на други авиокомпании.

MGM Grand Air първоначално се радва на популярност сред знаменитости и богаташи и започва да обслужва и други маршрути, но изпитва затруднения да запълва 33-те места на самолетите си.

Търсенето намалява през 90-те години, след като частните самолети стават все по-популярни и през 1995 г. авиокомпанията е продадена, а името й е сменено на Champion Air, като тя започва да предлага чартърни полети на спортни отбори и държавни агенции. В крайна сметка, прекратява съществуването си през 2008 г.