Единственото по-лошо нещо от закъснял багаж е счупеният куфар, а някои авиокомпании са по-груби с притежанията на пътниците от други.

Сред американските авиокомпании American Airlines има най-голям брой повредени пътни чанти през 2021 г. - 7.21 неправилно обработени куфари на 1000 миналата година и 6.30 от 1000 куфара през 2020 г., според данни на FAA.

Allegiant Airlines за трета поредна година има най-малък брой неправилно обработени пътни чанти със само 1.92 от 1000 през 2021 г.

Според ново проучване на британския производител Trifibre, една международна авиокомпания се откроява над другите, когато става въпрос за повреден багаж.

Данните на Службата за гражданска авиация разкриват, че от 823 иска за повреден багаж между 2015 и 2020 г., Ryanair е отговорен за повече от един на всеки десет куфара, съобщава T+L.

108 иска към Ryanair за петгодишния период означават, че 13% от багажа, който авиокомпанията обработва, се поврежда. Emirates имат 47 иска от 2015 до 2020 г., като неправилно са боравили с 6% от пътните чанти на борда. Челната тройка се закръгля от Alitalia с 40 иска (5% от целия обработен багаж).

Защо не трябва да слагате куфара си на леглото?Той може да изглежда чист, но дали наистина е така?

Според LuggageHero, най-доброто нещо, което можете да направите, ако багажът ви е повреден, е незабавно да се свържете с авиокомпанията, за предпочитане преди да напуснете летището. Правенето на снимки на щетите също ще помогне, когато става въпрос за подаване на иск.

Сайтът също така препоръчва да се води дневник на цялата комуникация, тъй като е вероятно пътниците да говорят с множество представители на авиокомпанията.

Тъй като възможностите за пътешествия отново са на масата, пътниците могат да въздъхнат с облекчение, научавайки, че шансът да имат проблем с регистрирания багаж е по-малък от 1%.