Пандемията наложи много хора да работят от дома, а дори и след разхлабването на мерките някои решиха да продължат по същия начин.

Истината е, че често на тях се гледа като на по-малко продуктивни служители.

Някои изследвания обаче развенчаха тези митове за дистанционната работа.

Мит 1: Работата в офиса е по-добра, защото насърчава случайни разговори, които генерират сътрудничество и идеи

Много висши служители казват, че се нуждаят от хората си в офиса, защото там се случват случайни срещи и разговори между колеги, които предизвикват повече креативност и иновации.

Но тази визия за офиса като място, което улеснява взаимодействията лице в лице, невинаги е вярна и зависи от типа офис – с или без отворена концепция. Освен това много хора в отворени офиси издигат "стена" и техните колеги я уважават. Ако някой работи усилено, другите не го прекъсват. Това, от своя страна, засилва електронното взаимодействие между колеги, а не живото, сочи изследване.

Въпреки че дизайнът на отворения офис има за цел да насърчи да взаимодействаме лице в лице, той може да бъде и причина да не го правим, пишат авторите на изследването. В края на краищата, защо да отидете при колега, когато можете просто да му изпратите бърз имейл или съобщение?

Освен това 68% от хората споделят, че са по-организирани, когато имат възможност да работят от вкъщи, в сравнение с работа в офиса.

Мит: Работещите от вкъщи са по-малко отдадени на работата си

Това се дължи на факта, че тези служители пропускат вътрешните културни мероприятия, които могат да помогнат за затвърждаване на лоялността към работодателя и в резултат на това са по-малко отдадени на работата си.

Проучванията показват, че работата от разстояние може действително да увеличи ангажираността на служителя. Според изследването, ако ръководителят на екипа успее да създаде сплотена среда, няма значение дали човек работи в офиса или от разстояние.

Мит: Хората, които работят от вкъщи, няма да работят толкова усилено, колкото служителите в офиса

Изследвания установяват, че производителността не страда, когато служителите са у дома. Проучване показва, че по време на пандемията работодатели са коментирали, че производителността на служителите, всъщност, е същата (67%) или по-висока (27%), отколкото преди пандемията, въпреки че много от служителите на тези компании са работили дистанционно.

Разбира се, неща, като грижата за членовете на семейството и бавен домашен интернет, могат да попречат на способността на всеки да си свърши работата. Но ако служителят не е поставен пред подобни предизвикателства, е не по-малко продуктивен и полезен, отколкото тези, които са в офиса.