Пилот, работещ за италианската държавна авиокомпания ITA, беше уволнен за това, че заспал на пулта за управление по време на полет от Ню Йорк до Рим.

Италианският вестник La Repubblica съобщава, че и двамата пилоти са задрямали в пилотската кабина на полет AZ609, летящ от САЩ за Италия на 30 април.

Вторият пилот бил на „контролирана почивка“ по това време, което е разрешено от повечето авиокомпании, но капитанът на полета също бил недостъпен за служители на контрола на въздушното движение малко над 10 минути.

По това време самолетът бил на автопилот, съобщава The Independent.

Докато самолетът летят над Франция, прекъсването на комуникациите довело до подаване на терористичен сигнал, като френският контрол на въздушното движение информирал италианските си колеги, че самолетът може да е отвлечен.

Въпреки че пилотът, който не ползвал одобрена почивка, отрича да е заспал, той еуволнен от авиокомпанията, която не е предоставила обяснение защо е бил недостъпен в пилотската кабина.

Лекторите на Шумът на парите 2022: Денис ГорбуновКак се промениха предпочитанията на потребителите през последните години?Започна ли изкуственият интелект да пазарува вместо нас?

Италианският политик Микеле Анзалди се извини в Twitter за инцидента с държавната авиокомпания.

„Това, което се случи на полета на ITA от Ню Йорк, където и двамата пилоти заспаха, е много тежко“, посочва той. „Компанията е длъжна да гарантира, че това никога няма да се повтори и трябва да се извини на пътниците."

Правилата за „контролирана почивка“ диктуват, че един от двамата пилоти може да спи в пилотската кабина около 10-40 минути при полет на дълги разстояния, за да е отпочинал при дълга смяна. Пилотите трябва предварително да се разберат помежду си, а кабинният екипаж се информира, че един от тях си почива.

Данните от полета показват, че AZ609 не е загубил височина и не се е отклонил от предвидения маршрут по време на радиомълчанието на пилотите.

ITA стартира през октомври 2021 г., заменяйки несъществуващия вече италиански превозвач Alitalia, слагайки край на 74-годишна бизнес история, която беше помрачена през последните години от поредица от финансови кризи.