Денис Горбунов, TBI Buy: Част сме от бъдещето на пазаруването
Денис Горбунов е главен изпълнителен директор на TBI Buy, част от TBI Bank. Компанията предоставя иновативна мобилна платформа, която цели да промени начина, по който пазаруваме и изграждаме лоялност към широка мрежа от търговци и брандове.
През 2016 той се присъединява към TBI като Главен финансов директор и след 5 години на тази позиция смело поема ново предизвикателство, като става член на Управителния съвет и поема управлението на TBI Buy.
Вижте какво заяви той в интервю за екипа на Profit.bg:
Как си представяте бъдещето на пазаруването?
По-гъвкаво от всякога. Физическите магазини ще интегрират широк набор от интерактивни технологии, позволяващи засилени нива на персонализация, които ще размият границата между електронно и физическо пазаруване.
Споменавайки електронната търговия, тя ще бъде част от всеки аспект на онлайн живота на потребителите – ще присъства в платформи, като Netflix, във видеоигри, виртуална реалност, социални медии и други. По същия начин работи и нашата платформа TBI Buy – създава баланса между онлайн и физическото пазаруване.
Лоялната програма предоставя иновативни механизми за натрупване на бонус точки от широка търговска мрежа, чрез една-единствена лоялна дигитална карта. Вярвам, че ние сме част именно от това бъдеще на пазаруването, в което технологията среща настоящето и го подобрява.
Друга прогноза, която мога да направя, е свързана с изкуствения интелект, който ще позволи на търговците да прогнозират потребителското търсене изключително прецизно. Така отправените предложения и продукти ще бъдат много по-точно таргетирани и много по-работещи.
В каква посока развивате шопинг технологиите?
Нашата цел е да затворим целия цикъл на пазаруване. Използваме различни инструменти за изграждане на лоялност между клиенти и търговци. Предоставяме гладко и персонализирано изживяване, което дава причина на потребителите да се връщат при търговеца отново и отново. От голямо значение за цялостното изживяване на клиентите са прецизно таргетираните предложения.
Ето защо TBI Buy използва технологиите, за да помогне на търговците да опознаят много добре нуждите на клиентите. Възнаграждавайки ги с бонус точки, много специални оферти или подаръци им показваме колко са важни за нас.
Съвсем скоро предстои да добавим и опцията за разсрочено плащане без лихва, която е голямо предимство за клиентите и ще премахне финансовите им притеснения при покупка. Този платежен инструмент ще им предостави страхотна възможност да закупят конкретни артикули, когато имат по-ограничен бюджет.
Търговците също имат интерес към подобни решения, тъй като им носят предимство пред конкурентите, както и носят повече и по-чести продажби.
Кой беше по-засегнат от пандемията – клиентите или търговците?
Пандемията засегна силно и двете страни, тъй като са силно свързани. Клиентите започнаха да пазаруват повече онлайн, заради всички рестрикции, свързани с физическите обекти. Това доведе до промяна в потребителското им поведение и лоялността им към марките.
С ограничените възможности за пазаруване от предпочитани магазини, те бяха принудени да търсят нови, с опции за по-бърза и ефективна доставка. Така търговците бяха изправени пред предизвикателството да задържат своите клиенти или да засилят онлайн присъствието си, ако до момента не са имали такова.
Някои бизнес сектори бяха силно засегнати от ограниченията, докато дигиталната търговия отбеляза ръст в продажбите. Много бизнеси успяха да се адаптират и до ден днешен успешно съчетават онлайн и офлайн присъствието си.
Днес почти всеки пазарува през мобилното си устройство. По какъв начин приложенията се променят, за да отговорят на нуждите на клиентите?
Младите потребители са онлайн средно около 3,7 часа на ден и това не ме изненадва. Мобилните устройства ни дават много повече възможности от когато и да било и мога да кажа, че доверието ще бъде основна валута в бъдещето на мобилната търговия.
Марките трябва да бъдат прозрачни и лесно достъпни за своите клиенти, особено там, където потребителите прекарват по-голямата част от времето си: в мобилните си телефони. Онлайн потребителите нямат време за губене, те живеят сега, пазаруват сега и вземат импулсивни решения - чрез телефона си.
Затова и интеграцията на иновативни финансови инструменти е отлично решение, което отговаря на клиентските нужди, защото им позволява да пазаруват на момента, без това да се отразява драстично на бюджета им. Клиентите харесват възможността да купуват незабавно и да отлагат само вноските.
Това им позволява да купуват стоки, които по-рано не са били достатъчно достъпни за тях. Затова Купи сега, плати по-късно е един от най-ефективните платежни инструменти, които приложенията за пазаруване като нашето могат да предложат.
Ще представлявате компанията си на Шумът на парите 2022. Какво ще бъде вашето най-важно послание към публиката?
Да не възприемат технологията като самоцел. Трябва да предоставят цялостно и гладко потребителско преживяване, за да покрият качествено целия процес на пазаруване.
TBI Buy e един от партньорите на Шумът на парите 2022.
В панел E-Commerce главният изпълнителен директор на TBI Buy Денис Горбунов ще запознае публиката с темите:
В 13-ото издание на събитието ще участва и Александър Димитров - член на Управителния съвет на TBI Bank и изпълнителен директор с ресор „Риск“. По време на панел Банки той ще засегне темите:
Шумът на парите 2022 ще се проведе присъствено на 7 юни 2022 г. в Sofia Event Center. На публиката организаторите от Profit.bg предлагат пет дискусионни панела.
Повече информация и програмата ще откриете тук.
Билети ще намерите тук. Местата са ограничени, така че побързайте да осигурите присъствието си на едно от най-големите икономически събития в страната.
Шумът на парите 2022 се организира с подкрепата на Пощенска банка, Инвестбанк, Уникредит Булбанк, Обединена Българска банка, Амунди, TBI Bank, ЕОС Матрикс, eMAG, Алкомет, Arco Real Estate, Schneider Electric, Планекс Инвест, MyFin, LENO, DHL, БАКБ, Фронтекс Интернешънъл, Coca-Cola HBC Bulgaria, CloudCart, Philip Morris Bulgaria, TBI Buy, УНИКА и Кеш Кредит.