Седем досадни неща, които правите в ресторанта без да осъзнавате
Няма нищо по-хубаво от това да се отправите към любимия си ресторант след дълга работна седмица, независимо дали за да празнувате или просто защото жадувате за перфектното ястие.
Отивате там, за да се отпуснете и да ви обслужат. Но това не ви дава картбланш да дразните сервитьорите, като се държите така, сякаш притежавате мястото.
Ето седем неща, които всички случайно правим от време на време, които дразнят служителите в ресторанта:
Не щракайте с пръсти
Брайън Нагеле, главен изпълнителен директор на Restaurant Clicks - агенция за дигитален маркетинг в хранително-вкусовата промишленост, и бивш собственик на ресторант Kings Oak във Филаделфия, има една молба: Не щракайте с пръсти на сервитьорите.
„В тази индустрия този жест изглежда унизително. Сервитьорът обикновено обслужва множество маси и работи в забързана среда. Така че нетърпеливото търсене на присъствието му често увеличава вътрешните фрустрации по време на работа“, казва Нагеле.
Вместо това той предлага: „Простото вдигнете ръка или опитайте да осъдещствите зрителен контакт за установяване на учтиво отношение със служителите.“
Не сравнявайте храната с тази в друг ресторант
Всеки ресторант предлага собствено меню, поради което посетителите трябва да избягват да сравняват едно място с друго, докато разговарят с персонала.
„Всички ресторанти и главни готвачи са уникални“, казва Анди Дип, главният суши готвач в Seminole Reef Grill. „Дразнещо е, когато посетителите казват: „Вашето суши (или супа, или риба, или каквото и да е друго ястие) е такова, а в другия ресторат е такова. Като готвач, собственик на ресторант или служител си мислиш: „Е, защо не отидештам?“
Вместо това Диеп насърчава гостите да „отворят умовете и сетивата си за вкусовете и стила на приготвяне на ресторанта, вместо да копират ястие, което могат да получат другаде“. Той добавя: „Аз лично обичам да водя разговори с моите клиенти, за да науча техните предпочитания за вкус и текстура и да персонализирам сушито специално за тях.“
Никога не осъществявайте нежелан или неочакван физически контакт със сервитьорите
Точно както вие не искате да бъдете докосвани от непознати, това не искат и ресторантьорите.
„Неуместно е“, казва Нагеле. „Не всеки, който работи в този бизнес, е екстроверт и всеки притежава правото на лично пространство". Опитайте да установите зрителен контакт или, ако трябва, се приближете до сервитьора и привлечете вниманието му с едно „извинете“.
Не говорете по мобилния си телефон непрекъснато
Спокойно можем да кажем, че това дразни както сервитьорите, така и другите посетители. Според Дип трябва да направите необходимите обаждания преди да влезете в ресторанта и да спрете звука на телефона в заведението. Ако е необходимо, излезте навън за обаждане.
Не сядайте на мръсна маса
Да, гладни сте, но не сядайте на мръсна маса, така че сервитьорът да има време да си свърши работата.
„Когато седнете на неподготвена маса, притискате служителя да изостави това, което прави, за да се погрижи за вас, а това невинаги е възможно, особено при продължителни смени или в дни, в които бизнесът не разполага с достатъчно персонал“, обяснява Нагеле.
"Освен това трябва да гледате как почистват пред вас. Някои гости може дори да започнат да критикуват метода на дезинфекция на сервитьора въз основа на личните си предпочитания," допълва той. Ако не виждате чиста маса, Нагеле предлага да дадете на персонала пет минути, за да подготви някоя за вас.
Не молете служителите да контролират времето
Сервитьорът може да ви помогне с много неща, като да оправи клатеща се маса, да открие идеалното място за настаняване или да ви посъветва относно избора на ястие. Но не се разстройвайте, когато не може да контролира всеки един аспект от преживяването ви.
„Например, ако седнете отвън в горещ, слънчев ден, сервитьорът нищо не може да направи за жегата“, казва Ашли Шуринг, блогърът зад Confessions of a Grocery Addict и ветеран с 20-годишен опит в индустрията.
Не пропускайте резервацията си
Най-голямата грешка, която гостите на ресторант правят: изобщо не се появяват за резервацията си.
„В момента има тенденция, при която клиентите правят множество резервации през уикендите – нарича се „пазаруване с резервации““, казва Тиф Мейкле, управител и съсобственик на Heritage Restaurant & Caviar Bar в Чикаго.
„Това е много пагубна практика за нашия бизнес. Хората или изобщо не се появяват, или се отказват в последния момент, което се отразява негативно на приходите, защото през уикендите правим пари," посочва той.
Важно е клиентите да разберат как техните действия могат да повлияят негативно на бизнеса. „Имаме нужда нашите гости да спазват резервациите си или най-малкото да ни дадат 24-часово предизвестие, ако няма да дойдат, особено в най-натоварените дни,“ допълва той.