Шеф в TikTok: Ние сме развлекателна платформа, а не социална мрежа
В TikTok са напълно наясно, че главният изпълнителен директор на Meta Марк Закърбърг променя приложенията на Facebook и Instagram, така че да приличат повече на популярната услуга за споделяне на кратки видеа.
В TikTok обаче не се интересуват от това да имитират Facebook.
“Facebook е социална платформа,” казва пред CNBC Блейк Чандлийн, президент на TikTok, отговарящ за глобалните бизнес решения. “Всичките им алгоритми са базирани на социалната графика. Това е тяхната основна компетенция. Нашата не е.”
Чандлий, който прекарва 12 години във Facebook, преди да се присъедини към TikTok през 2019 г., казва, че бившият му работодател вероятно ще се сблъска с проблеми, ако се опитва да копира TikTok и в крайна сметка, ще предлага по-лошо изживяване на потребителите и марките.
Facebook пусна Instagram Reels през 2020 г., с което за първи път навлезе на пазара на кратки видеа. Миналата година компанията пренесе услугата и в приложението на Facebook.
“Ние сме развлекателна платформа,” казва Чандлий. “Разликата е значителна. Това е огромна разлика.”
Ръководителят на приложението на Facebook Том Алисън заяви пред The Verge по-рано през седмицата, че очаква TikTok да краде все повече дял от най-голямата социална мрежа в световен мащаб. Facebook планира да модифицира основния си фийд, така че да изглежда повече като TikTok, като препоръчва повече съдържание, независимо дали то се споделя от приятели.
“Мисля, че нещото, което вероятно не приехме или не видяхме, е колко социален може да бъде този формат,” заяви Алисън.
Представянето на Facebook напоследък подкрепя това твърдение. Акциите на Meta поевтиняват с 52% тази година и се представят по-слабо от индекса Nasdaq, който губи 32%. През април компанията обяви, че приходите през второто тримесечие може да паднат на годишна база за първи път в историята й.
Чандлий твърди, че историята не е на страната на Закърбърг, сравнявайки настоящия проблем на Facebook с предизвикателството, пред което беше изправена Google, когато се опита да се конкурира с Facebook в собствената й игра, визирайки Google+.
Чандлий казва, че изпитва голямо уважение към Закърбърг и гледа на Facebook и на Google като на силна конкуренция. Той също така отбелязва, че TikTok има най-различни конкуренти по целия свят, в това число компании в електронната търговия и стрийминга на живо.
Той казва, че не отчита спад в рекламните приходи на TikTok, въпреки че от подобно нещо се оплакаха компании, като Snap.
“Чувал съм, че на рекламния пазар ще има спад от между 2 и 6%, но ние не сме го усетили,” казва Чандлий.