Индийският орган за защита на потребителите забрани на хотелите и ресторантите да начисляват такса за обслужване върху сметките.

До мярката се стига, след като властите съобщиха за ръст в оплакванията от клиенти, принудени да я плащат.

Ресторантите често добавят 5% до 15% бакшиш към сметката на клиента в категорията "такса за обслужване".

Но новите правила гласят, че ресторантите вече не могат да го правят „дпо подразбиране или автоматично“.

Новите насоки на регулатора също така забраняват на заведенията да събират бакшиши от клиенти „под всяко друго име“ или „да отказват обслужване или достъп на клиенти, които не искат да платят бакшиш“.

Спорът за бакшишите в ресторантите назрява в страната от няколко години, като клиентите се оплакват, че не са били информирани за тази допълнителна такса, припомня BBC.

Ресторант на дърво предлага нов луксозен хотел на МалдивитеНа Малдивите непрекъснато се появяват нови хотели, като над 20 са отворили врати само през 2019 г.

През 2017 г. правителственият отдел по въпросите на потребителите издаде набор от насоки, според които клиентите трябва да плащат само цените от менюто, заедно с държавните данъци.

Хората могат да преценят сами дали да оставят или не бакшиш, а допълнителните такси без съгласието на клиента се равняват на "нелоялна търговска практика".

Вместо това правителството насърчи ресторантите да плащат справедливи заплати на своите служители и да увеличат цените на продуктите, за да покрият разходите.

Ресторантите обаче продължават да добавят бакшиша към сметката, карайки посетителите да оспорват допълнителната такса.

Миналия месец правителството свика среща с Националната ресторантьорска асоциация на Индия (NRAI), заявявайки, че е получило нарастващ брой оплаквания от потребители, че те все още са „принудени да плащат такси за обслужване, често фиксирани на произволно високи ставки“.

NRAI, която представлява повече от половин милион ресторанти, защити практиката, заявявайки, че е „въпрос на индивидуална политика“ и налагането на такава такса не е „незаконно“.

Ресторантьорите твърдят, че таксата за обслужване носи допълнителни приходи и на правителството, тъй като ресторантите плащат данък върху това, което таксуват на клиентите.