Anheuser-Busch губи монопола върху алкохолните реклами на Супербоул
Популярните от рекламите на Anheuser-Busch коне от породата Клайдсдейл са на път да се сдобият с конкуренция.
Anheuser-Busch слага край на продължилата повече от 33 години ексклузивна сделка със Супербоул и други алкохолни марки вече се намесват.
По силата на сключено споразумение с НФЛ, от 1989 г. гигантът Anheuser-Busch бе единствената алкохолна марка, която имаше право да пуска свои телевизионни реклами по време на финала по американски футбол в САЩ, по-известен като Супербоул. Компанията обаче е отказала да поднови споразумението за Супербоул 57, който ще се проведе идния февруари, информира CNN Business, позовавайки се на Adweek.
По време на мача в началото на 2023 г. Budweiser и Bud Lite ще трябва да се конкурират с други марки бира.
Конкурентната Molson Coors, чийто марки включват Blue Moon и Miller Lite, вече планира да инвестира в рекламно време на Супербоул.
Това е първата голяма пивоварна компания, която ще се възползва от края на ексклузивната сделка на Anheuser-Busch като тя ще се завърне в рекламите на Супербоул за първи път от повече от три десетилетия.
От Molson Coors вече са закупили 30-секунден рекламен спот без да разкриват подробности около рекламата.
"Това се случва за първи път от 30 години, така че мисля, че ще е забавно," казва пред CNN Business главният маркетингов директор на Molson Coors Мишейл Сейнт Жак. "Не само за нашите марки, но и за потребителите,"
Супербоул редовно събира по над 100 млн. души телевизионна аудитория в САЩ и е златна мина за рекламодателите. От Molson Coors обаче твърдят, че на практика са били изолирани от рекламата по време на спортното събитие, където доминираха конете, жабите и кучетата на Anheuser-Busch, както и редица други популярни реклами на Budweiser през годините.
"От 1989 г. имаше само един официален рекламодател на бира по време на Супербоул и честно казано, това не беше забавно," казва Сейнт Жак. "След близо 40 г. отсъствие може да сте сигурни, че нашите марки ще се намесят тази година."
През 2021 г. легендарните коне от породата Клайдсдейл, участващи в рекламите на Budweiser пропуснаха Супербоул за първи път от 37 години. Компанията реши вместо да рекламира по време на сортното събитие да насочи парите за кампания за повишаване на информираността във връзка с ваксините срещу COVID-19.
Алкохолните реклами няма да са единствената промяна на следващия Супербоул. От Pepsi обявиха по-рано през годината, че вече няма да спонсорират концертите на полувремето на големия мач, след като правеха това в последните 10 години.
Следващият Супербоул ще се проведе на 12 февруари 2023 г. в Глендейл, Аризона и ще се излъчва по Fox.