Шефът на Ryanair: Приключи ерата на евтините билети
Ryanair няма да предлага повече полети на много ниски цени.
Причината е по-високата цена на горивото, заяви шефът на авиокомпанията Майкъл О'Лиъри.
Той официално обяви края на ерата на билетите по 10 евро.
Според разчетите на компанията средната цена на билета ще се повиши от около 40 евро миналата година до приблизително 50 евро през следващите пет години.
Въпреки всичко, О'Лиъри остава оптимист. Той вярва, че хората ще продължат да летят често, въпреки нарастващите разходи за живот, пише BBC.
Шефът на Ryanair смята, че няма съмнение, че повече няма да има цени на билети от 0.99 евро или пък 9.99 евро.
Мисля, че през следващите няколко години няма да виждаме такива тарифи, отбеляза той.
Увеличаването на разходите за гориво, което повишава цените на самолетните билети, също така повишава сметките за енергия на домакинствата, изяждайки разполагаемите доходи на хората. Това обаче няма да спре клиентите да търсят по-евтини опции, вместо да намаляват полетите, категоричен е О'Лиъри.
През последните няколко десетилетия станахме свидетели на сериозна конкуренция между авиокомпании, като Ryanair, Easyjet, Vueling и Wizz Air. Те предлагаха самолетни билети почти на безценица, което създаден сериозен ръст на полетите на годишна база.
Търговските полети сега представляват около 2.4% от глобалните емисии на CO2 и секторът е изправен пред натиск да намали въздействието си върху климата, включително кампании за преминаване към железопътен и автомобилен транспорт.
Според О'Лиъри обаче, автомобилният транспорт и корабоплаването имат по-голям принос за въглеродните емисии като цяло. Затова, според него, фокусът върху намаляването им от въздушния транспорт е „погрешно“.
Той посочва, че Ryanair инвестира в по-ефективни самолети, но че по-голямото намаляване на използването на изкопаеми горива ще дойде от преминаването от бензинови и дизелови към електрически пътни превозни средства.
В резултат на пандемията от COVID-19, която сериозно наруши международните пътувания, хората се оказаха нетърпеливи да се върнат на борда на самолетите. Авиокомпаниите и летищата се сблъскаха с дефицит на персонал и това доведе до закъснения и отменени полети в целия свят.
О'Лиъри казва, че Ryanair се е справила със ситуацията по-добре от други авиокомпании, защото е имала „отчасти късмет и отчасти смелост“ в решението си да започне да набира и обучава кабинен екипаж и пилоти миналия ноември, когато вариантът Омикрон все още засягаше международните пътувания.