Училище забрани смартфоните. Резултатът два месеца по-късно
Технологиите може да са настоящето и бъдещето, но това не означава, че трябва да бъдат използвани без мярка. От такава има нужда в училищата, където децата се призвани да учат. Когато малко училище в Уилямстаун, Масачузетс, забранява употребата на смартфони, първата реакция е масово недоволство. Учениците, освен че са недоволни, крещят и плачат. Само два месеца след въвеждането на новото правило никой обаче не иска да се връща към старите практики. Не само учениците, но и преподавателите в училището не ползват смартфони по време на учебния процес, пише The Wall Street Journal.
Buxton School е интернат, в който се обучават 57 възпитаници. Всички, включително учителите, се хранят на овални маси, които предразполагат към споделяне и общност. Не така стоят нещата обаче, когато наоколо има смартфони. Доскоро често срещана гледка бе ученици, чиито погледи са залепнали за екраните - в час, по време на хранене и в стаите. На практика те са откъснати от реалния свят. Виртуалните часове по време на пандемията от коронавирус допълнително влошават нещата.
Последната капка за Buxton School идва, когато бой между ученици е предаван на живо от училището. Администрацията действа със замах и отстранява смартфоните от учебния процес още тази есен. Устройствата са забранени за употреба както за ученици, така и за учители.
Вместо смартфони, на всички са раздадени прости мобилни устройства с ограничени функции - обаждания, текстови съобщения и др. Няма социални мрежи, камери и интернет.
Сега учениците, въпреки многобройните си протести по-рано, оценяват положителното въздействие на забраната.
Беа Сас споделя пред The Wall Street Journal, че е щастлива, че не е “бомбардирана” с текстови съобщения или известия, когато иска да излезе на разходка или да учи.
За учителите забраната също е успех. Не само че сега не се разсейват от всяка нотификация, но и са по-концентрирани в клас.
В рамките на учебната година училището ще проследи ефекта от забраната на смартфони. Засега отзивите от социалния експеримент са положителни.
Учениците споделят мнение, че не е толкова лошо, колкото са си го представяли, че ще бъде.