10 съвета как да използваме най-добре възможностите на LinkedIn
LinkedIn отдавна се превърна в платформа №1, когато става дума за бизнес или наемане на хора. Социалната мрежа има повече от 850 милиона потребители, като в нея са регистрирани и над 57 млн. компании. В допълнение, статистиката за САЩ, например, сочи, че над 50% от възрастните в страната, които имат бакалавърска или по-висока образователна степен, са потребители на платформата. В същото време, 44% от потребителите на социалната мрежа в страната взимат повече пари годишно от националната медиана.
Всички тези факти показват, че LinkedIn може да бъде изключително полезна мрежа както за компаниите, които се надпреварват в търсенето на таланти, така и на самите таланти, които търсят най-добрите възможности за себе си. За да се възползват от тези възможности обаче, и едните, и другите трябва да са наясно с начина, по който тя функционира.
Тук на помощ идва Ричард Ван Де Блом, лектор и специалист по социални медии, който прекарва 1 200 часа в изследване на LinkedIn и разгадаване на начина, по който функционира алгоритъма на платформата. На базата на това той дава някои съвети за поведение, които гарантират доброто представяне на потребителите в бизнес мрежата.
Честота на постовете - публикуването на нов пост в рамките на 18 часа от предишна публикация ще се отрази отрицателно върху разпространението и на двата (-15%). Публикуването на 2 нови публикации в рамките на 18 часа след първата ще се отрази отрицателно и върху трите (-30%).
Първите 90 минути – броят хора, които ще ангажира една публикация в първите осем часа, зависи до голяма степен от първите 90 минути след публикуването ѝ. Разпространението ѝ в следващите няколко дни – от ангажираността, която тя е придобила в периода между първите 90 минути и първите осем часа. Затова отговаряйте на коментарите в рамките на първите 12 часа.
Селфита – използвайте селфита в личните си постове. Те ви гарантират три пъти повече ангажираност и 2,5 пъти повече достигнати потребители. Така че, повече селфита.
Идеалната дължина на поста – това е между 1,200 и 1,600 знака. Все пак става дума за социална медия, а не за електронна книга.
Най-големите изтичания на данни през 21 векБроят на потребителите, чиито данни биват достъпвани неправомерно при кибератаки, може да достигне милиарди
Ангажиране с други постове – след като публикувате своя пост е хубаво да го свържете с поне 3 други публикации от вашата мрежа. Това ще ви донесе допълнителни 20% разпространение.
Най-доброто време – между понеделник и четвъртък това е 10 часа сутринта. От петък до неделя – три часа по-късно.
Промяна на публикации – не променяйте публикацията си в първите 10 минути. Това намалява разпространението ѝ с между 10 и 40%. Също така не коментирайте първи под собствените си постове. Това ще се отрази негативно на разпространението в рамките на 20%.
Хаштагове – изполвайте между 3 и 5 хаштага. Нито повече, нито по-малко.
Чужди коментари – всеки коментар, който получите под ваш пост, увеличава неговото разпространение с 4% във вашата мрежа и 3% в мрежата на коментиращия. Ако самият вие направите между 2 и 4 коментара под поста си като автор, но след 24 часа, това ще го изкара отново на стената на всички достигнати, което носи 25% повече разпространение.
Постоянство – ако сте създатели на съдържание и правите по два поста седмично, след което спрете за повече от месец, първите ви 4-5 поста ще достигат до 30% по-малко хора. Затова не спирайте.