Автономните таксита на Baidu превземат нови градове в Китай
Тази седмица технологичният гигант Baidu обяви, че е получил разрешително за пускането на напълно автономни таксита без човешки асистенти на борда в два от мегаполисите на Китай. Компанията, която управлява най-голямата търсачка в страната, е получила регулаторно одобрение за своята автономна услуга за превози Apollo Go. Тя ще работи по обществените пътища на Чунцин и Ухан в светлата част на деня. Двата града има население съответно от около 30 и 11 милиона души.
Това е първото разрешително, което компанията получава за напълно автономна услуга, след като вече има няколко регулаторни одобрения за роботаксита, в които обаче трябва да присъства отговорник по сигурността. Затова и този ход представлява забележителна стъпка напред по отношение на автономните превозни средства както за компанията, така и за политиката на Китай в тази посока.
„Най-накрая стигнахме до момента, за който индустрията копнееше“, казва Вей Донг, вицепрезидент и главен оперативен директор по безопасността на Intelligent Driving Group на Baidu, цитиран от CNN. „Ние вярваме, че тези разрешителни са крайъгълен камък по пътя към момента, когато индустрията най-накрая ще може да въведе напълно автономни услуги за шофиране в голям мащаб.“
Разрешителните ще позволят на Baidu да предоставя напълно безпилотни таксиметрови услуги в определени зони в Ухан от 9 сутринта до 5 следобед и в Чунцин от 9:30 сутринта до 16:30 часа местно време. Първоначално обаче услугата ще бъде ограничена до едва пет роботаксита на град.
Китай се превръща в полигон за тестове, САЩ изостава
Baidu се превърна в пионер в предоставянето на автономни таксиметрови услуги в Китай още през април, когато компанията получи разрешително от властите в Пекин. То позволява на технологичния гигант да използва самоуправляващи се автомобили, но го задължава в колата да има служител по сигурността.
Засега услугата в Пекин също е подложена на някои ограничения - определена зона от 23 квадратни мили, но това не променя факта, че Китай се превръща във важен полигон за тестване на автономни превозни средства.
В същото време, в Съединените щати подобни услуги остават далеч от реализация и дори гиганти като Uber и Lyft изоставиха проектите си.
През юни, подкрепената от General Motors Cruise получи разрешително за Сан Франциско, а Waymo One, услугата за автономно пътуване на Alphabet, в момента предлага напълно автономни пътувания в района на Финикс, но въпреки това Китай засега остава едни гърди напред.