CES 2023: Персонализацията се превръща в основно конкурентно предимство
За да се справят с конкуренцията през 2023 г. компаниите ще трябва да се фокусират върху предлагането на по-персонализирани продукти и услуги.
Тази тема бе една от широко застъпениете по време на изложението за потребителска електроника в Лас Вегас – CES 2023, което се проведе миналата седмица.
От компанията за видео поздрави Cameo до автомобилния производител Stellantis – редица бизнес организации акцентират върху персонализацията, съобщава Inc.
Персонализирани поздрави от анимационни герои
Този аспект на предлагането винаги е била част от стратегията на Cameo – компания, която улеснява персонализираните видео поздрави от известни личности към феновете. Наскоро тя започва да използва и изкуствен интелект, за да създава персонализирани поздрави от анимирани герои. С помощта на доставчика на AI решения Veritone и партньорства с различни медийни компании Cameo вече изпраща персонализирани видеоклипове за деца от всевъзможни анимационни герои.
Джес Дженингс, продуцент на преживяванията в Cameo, коментира, че персонализираните послания от анимационни герои са позволили на компанията да навлезе на изцяло нов пазар. И то голям.
Телевизионното предаване Cocomelon, което започва като YouTube продукция, преди да бъде придобито от Moonbug Entertainment, е един от медийните партньори на Cameo. Това е и най-стриймваното американско детско предаване за 2021 г., според данни на Nielson, и на второ място като цяло след полицейската криминална драма "Криминален ум". На този фон, чрез персонализиране на съобщенията от героите на Cocomelon Cameo изгражда нова група потенциални клиенти за основната си услуга.
Пътуването като услуга
Друга компания, която залага на персонализацията и акцентира върху този факт по време на CES, е Stellantis – съвместно предприятие на Fiat Chrysler Automobiles и PSA group. Създаването на персонализирани изживявания в автомобила е помогнало на компанията да увеличи приходите си повече от два пъти, според Мамата Чамарти, ръководител на софтуерния бизнес и продуктовия мениджмънт на Stellantis.
През 2022 г. Stellantis представи автомобилен софтуер, който помага на клиентите на компанията да планират пътувания, да правят снимки и да споделят в социалните медии - нещо, което Чамарти нарича "пътуването като услуга“.
Други форми на персонализация сред производителите на автомобили, представени по време на CES, включват концептуалния автомобил на BMW, който може да променя цветовете си.