Много фенове на сериала на Emily in Paris ще ви кажат, че го обичат заради завладяващата френска обстановка, културните сблъсъци и лековатата картина на жестокия рекламен свят, която представя.

Много от тях обаче всъщност следят в подобни сериали и модния стил, който героините и героите налагат – и искат да го добавят в собствените си гардероби.

Въпреки че голяма част от тоалетите на Емили (Лили Колинс) са твърде шумни и особено контрастни на всичко, с което бихте минали през центъра на Париж, ако познавате вкуса му, няма спасение от желанието да притежавате онзи полупрозрачен дъждобран или пък някой от ярките ѝ пуловери.

За да намерят тези дрехи, много зрителки се допитват до блога Worn on TV, който следи и идентифицира на кои брандове са дрехите, които се появяват в най-гледаните сериали, филми, риалити формати и токшоута.

Netflix

Въпреки че има безброй акаунти в Instagram, които правят каталог на гардероба на продукции като Gossip Gir, Love Island и Succession, Worn on TV дава истински изчерпателна колекция за почти всички дрехи в ефира.

Платформата е основана от австралийката Линда Уилкс през 2012 г. Тя е израснала, гледайки Beverly Hills 90210 и Seinfeld, а като вече пораснала следи модата в сериали като The Big Bang Theory, които ѝ помагат да намери правилния начин, по който да се облича за работата си като уеб разработчик.

„Аз самата се обличах зле“, казва днес 39-годишната Линда“, цитирана от The Wall Street Journal. „Мислех, че ще бъде лесно да копирам тоалетите от филмите и сериалите, знаейки, че те са избрани от професионалисти.“

За да открие брандовете зад модата в хитовите сериали и филми, Линда Уилкс първоначално разчита на т. нар. reverse-image търсене. След това използва Google Lens. Наред с това се свързва с екипите, отговарящи за гардероба на продукциите. Оказва, че те често използват ретро, персонализирани и друг тип достъпни луксозни тоалети и в тези случаи Уилкс може да сподели с аудиторията си бюджетни версии.

Нейният уебсайт включва партньорски връзки към продуктови страници, което ѝ носи около 7% до 12% комисионна за всяка покупка, направена чрез линкове в блога. До 2014 г. Worn on TV има достатъчно приходи, за да може Линда Уилкс да напусне работата си като уеб разработчик. Тя наема двама служители през 2018 г., за да ѝ помагат със сайта, който има около 1,2 милиона посещения месечно, според фирмата за анализи Similarweb.


Каубои и индианци в XXI век. Или просто YellowstoneВсеки, който е изгледал една серия от историята за клана на Джон Дътън, знае, че това не е изгубено време

Сред най-големите двигатели на трафика на Worn on TV са феновете на Бет Дътън от Yellowstone, на съвременната Кари Брадшоу от And Just Like That, на Зоуи Джонсън от Grown-ish, на героите от Euphoria.


Преданите последователи на сапуните опери също са сред най-големите двигатели на трафика на сайта ѝ. „Хората са луди по тях“, казва Линда за дрехите, които носят героите в сериалите от този жанр. „Гледайки ги всеки ден, през цялата година, няма как да не се привържеш към тях.“

Гардеробите на водещите на дневни токшоута (поздрави на Гала), също привличат голяма аудитория на сайта ѝ.

За дизайнерите телевизията може да бъде голям бизнес тласък. Нейтън Романо, съосновател на марката за бански и курортни облекла Onia, си спомня как е извикал възторжено срещу екрана, когато вижда Уил Шарп (Итън от The White Lotus) с риза на бранда. В седмицата, в която епизодът е излъчен, ризата е разпродадена.


Netflix

„Колажи с ризата продължават да се споделят в социалните мрежи от заклети фенове на сериала“, казва Романо за WSJ.

Когато Лили Колинс се появява с цветен пуловер на бранда Essentiel Antwerp на премиерата на сезон 3 на Emily in Paris, малко по-късно той е разпродаден. Essentiel Antwerp отлага повторното лансиране на артикула, въпреки че той е обявен в eBay на двойна цена.

„Получихме огромна популярност, но искаме да запазим магията на бранда“, казва Инге Онсеа, съосновател и творчески директор на бранда.


Netflix

Линда Уилкс е открила, че хората често посещават сайта ѝ, търсейки дрехи, които носят елегантно, красиво, секси настроение и са подходящи за средната възраст. Такъв например е стилът на Силви Грато, стилната шефка на рекламна агенция в сериала Emily in Paris, изиграна от Филипин Лерой-Болио.

Netflix


Много харесван е и стилът на Анна Делви (Джулия Гарнър) в Inventing Anna. А плетеният пуловер на Zara, носен от Джена Ортега в Wednesday, продължава да предизвиква „десетки хиляди кликвания“, казва Линда Уилкс.

Тя споделя, че вече рядко гледа телевизия за забавление. Въпреки това успява да свързва дрехите на героите с образите им.

„Харесах най-много дрехите на Харпър в The White Lotus, защото я намирам за не съвсем весел човек“, каза Линда и добавя: „Иска ми се да бъда толкова готина като нея.“