Поло с цип за принцове, министри, футболни мениджъри и обикновени банкери
Какво е общото между Риши Сунак, принц Хари, Микел Артета, Дейвид Бекъм, моделите на Fendi и инвестиционните банкери в Лондон?
Всички те са големи фенове на леките пуловери с четвърт цип (от врата до гърдите), които заменят естетиката на ризата и вратовръзката.
Веригата John Lewis, която се възприема като неофициален барометър за това, което купува средният британец, съобщава, че от началото на годината продажбите на поло с цип са с 62% повече от тези на пуловерите с кръгло деколте.
Сред клиентите най-популярна се оказа памучна версия за 55 паунда със сребрист цип.
Сред марките, които имат такива модели в последните си колекции, са Fendi, JW Anderson, Coperni и Stone Island, отбелязва The Guardian.
Модният редактор на британското издание GQ Анджело Митакос казва, че популярността на този стил напомня на начина, по който обувките Crocs станаха известни – първоначално бяха охулени, но сега ги носят знаменитости като Джъстин Бийбър.
Наскоро в Instagram Дейвид Бекъм подкрепи модния жанр, като публикува видео, в което прави палачинки, носейки поло с цип на Loro Piana за 1600 евро.
Италианският бранд е любим на потребителите, които смятат, че не трябва да парадираш с богатството си чрез облеклото си, а само да го „прошепваш“.
Хибридният модел е предпочитан и от принц Хари и британския министър Риши Сунак, които редовно носят поло с цип върху бели ризи в комбинация с дънки.
Риши Сунак в дома си в Йоркшир Дейлс / Източник: Facebook
Тенденцията бе ускорена от пандемията, която принуди все повече хора да намерят баланс между корпоративния ежедневния стил.
„Ризата и вратовръзката просто изглеждат задушаващо в Zoom, независимо какъв е фонът зад вас“, казва експертът по мъжко облекло Ник Карвел. „Освен това е изкушаващо да знаеш, че не е нужно да гладиш риза в 6 сутринта“, добавя той.
Микел Артета / Източкин: Getty Images
С новината, че BBC ще смекчи официалния си дрескод с цел по-голяма автентичност, полото с цип има потенциала да проникне в гардеробите на масово ниво.
Твърди се, че дигиталният директор на медията Наджа Нилсен е казала на персонала: „Да сме потни и мръсни, все едно сме на полето, създава повече доверие, отколкото ако изглеждаме така, сякаш току-що сме излезли от церемония по награждаване или изискана вечеря.“