Spotify отдавна е платформа, която се развива по-бързо, отколкото личните ни музикални вкусове. Пример за това е последният инструмент, представен от платформата - “диджей с изкуствен интелект в джоба ни”.

За да затвърди това впечатление, тази седмица гигантът в стрийминг услугите обяви нещо, което главният изпълнителен директор Даниел Ек определя като най-голямата промяна в платформата от десетилетие насам, или “редизайн, който ще превърне приложението, започнало като пространство за слушане на музика, в приложение, което включва видео”.

На пръв поглед това прилича на поредния опит на едно приложение да “канибализира” конкурентите си по начина, по който Instagram го направи със Snapchat, а след това и TikTok последва примера му. Но въпреки че тази новина може да звучи като опит на Spotify да взаимства от бизнес модела на TikTok, анализаторите посочват, че стрийминг платформата най-вероятни има различни намерения.

Вместо да вкарва безкраен поток от съдържание в телефоните на потребителите, тя е създадена с цел да им осигури достъп до ново съдържание, което те биха харесали и запазили в плейлистата си. Или поне биха се ангажирали с него за известно време.

Spotify обяви нова функция - Бета версията на DJ все още е в процес на тестване и засега е достъпна само за абонатите на Spotify Premium в САЩ и Канада
Spotify посочва, че компанията разполага с данни, които показват, че потребителите се превръщат в “отдадени фенове", ако дадено съдържание има визуализация. Затова платформата, която и досега даваше възможност за видеоклипове към песните и подкастите, въвежда редизайн, който извежда визуалното съдържание на водещо място.

Подобен ход, обясняват от Wired, цитирайки Саймън Дайсън, анализатор на музикално и цифрово аудиосъдържание в Omdia, може да помогне на Spotify да се открои на фона на конкурентите си на пазара на аудио стрийминг.

И това се случва в момент, в който пазарът на стрийминг услуги е в процес на трансформация. Той е достигнал точка на насищане и дялът на Spotify бавно, но устойчиво намалява, въпреки че платформата остава най-популярната услуга в сектора. През последните месеци на 2022 г. тя добави 33 милиона активни месечни потребители и отбеляза ръст на приходите си от 18% на годишна база, като подкастите са основният ѝ източник за приходи от реклама.

Spotify инвестира стотици милиони долари в подкасти, включително в сделка с Джо Роган, за която се твърди, че е на стойност над 200 млн. долара. Компанията очаква подкастите да имат по-висок марж на печалба от музиката, така че преориентацията на приложението към визия, която ще наблегне на видеосъдържанието, изглежда неизбежна, категорични са от Wired.