Производителите на автомобили, включително лидерите Toyota и Volkswagen, трябва да декарбонизират доставките си на стомана и да намалят потреблението на този материал, като намалят размера на моделите, предупреждават от Greenpeace.

Тъй като преходът към електрическо задвижване води до намаляване на количеството парникови газове, които се отделят по време на използването им, посочват от организацията пред Reuters, все по-голям дял от емисиите в жизнения цикъл на автомобилите ще идва от материалите, с които се произвеждат.

През 2021 г. 16-те най-големи автомобилни производители в света са консумирали от 40 до 67 млн. тона стомана, посочват още от Greenpeace, като изчисляват, че въглеродният отпечатък от използваните стоманени материали достига поне 77 млн. тона въглероден диоксид (CO2) в рамките на въпросната година.

Въпреки поетите ангажименти за нулево нетно потребление, автомобилните производители не са предприели "конкретни действия" за декарбонизиране на своите доставки на стомана, става ясно от доклада.

ЕП прие правила за борба с подвеждаща Ще бъдат забранени екологични твърдения, които се основават само на въглеродните емисии


"Нито една от тези компании не оповестява въглеродния отпечатък на използваните от тях стоманени материали", акцентират от организацията, чиито изчисления за потреблението на стомана от автомобилните производители са направени на базата на данни за продажбите на трети страни от компанията за анализ на индустрията Marklines. В тях попада и информация за различните модели и предполагаемото тегло на автомобилите, заедно с исторически данни за въглеродния интензитет на производството на стомана от Световната асоциация за стомана.

Автомобилните производители, които са консумирали най-много стомана през миналата година и през 2021 г. заради големите обеми на продажби, включително на спортни автомобили, са Toyota Motor Corp, Volkswagen AG и Hyundai Motor Group. В изявления за Reuters Volkswagen и Toyota заявяват, че се стремят да станат въглеродно неутрални до 2050 г., а Hyundai Motor Group - че Hyundai Motor и Kia "ускоряват усилията" да станат въглеродно неутрални във всички свои бизнес операции.

Stellantis, производител на автомобили №3 в света по продажби, който е посочен като четвъртият най-голям потребител на стомана от Greenpeace, заявява, че има за цел да постигне пълна въглеродна неутралност до 2038 г.

Германия и Италия спъват забраната на двигателите с вътрешно горенеДвете страни искат от ЕК ясно да определи като допустими за използване т.нар. е-горива и след 2035 г.


Toyota също така работи за проучване на технологичното развитие и използването на стоманени материали с ниско съдържание на CO2 като стомана, произведена чрез използване на водородна редукция, и нисковъглеродна стомана. От 2021 г. насам най-големият автомобилен производител в света редовно провежда информационни срещи с доставчици за насърчаване на дейностите за намаляване на емисиите на CO2 и всяка година се среща с тях - включително с производителите на стомана, индивидуално, за да обясни какво очаква по отношение на намаляването на емисиите на CO2, се казва в изявление на Toyota.

Говорителят на Volkswagen пък заявява, че намаляването на емисиите на CO2 във веригата на доставки е "ключов елемент" от стратегията на компанията, в рамките на която тя се концентрира върху намаляването на емисиите на CO2 там, където те се генерират основно по време на производството на даден автомобил.