Според проучването "Изгубени в трансакциите“ на Sapio Research, направено по заявка на платформата за разплащания Paysafe, потребителското търсене на услуги като пътувания, развлечения и други забавления остава голямо въпреки по-високите разходи за живот. Тазгодишното издание на доклада на компанията показва, че 51% от потребителите глобално все още дават приоритет на разходите в тези области пред други лични разноски.

Въпреки значението на забавленията и активната почивка в условията на икономическа криза за много потребители съобразяването с бюджета е на първо място. В България например 39% от респондентите споделят, че биха се отказали от някои покупки поради по-строги бюджетни ограничения. За сравнение, в Обединеното Кралство това биха направили 47% от потребителите, в Германия - 36%, в Австрия - 34%, а в Италия - 40%.

Европейците пазаруват все по-внимателно, инфлацията върна парите в бройБлизо половината потребители в ЕС се възползват основно от промоционални оферти
"Изгубени в трансакциите“ показва, че забавленията са от първостепенно значение за потребителите - независимо дали става въпрос за това къде искат да похарчат парите си или как заплащат за основни стоки. Никога не е било по-важно за онлайн бизнесите да гарантират, че техните методи за разплащане предоставят безпроблемно ползване от клиентите", сподели по време на представянето на доклада Иван Петров, SVP Consumer Technology в Paysafe.

Над 2/3 от анкетираните българи предпочитат да правят покупки по време на сезонни разпродажби или намаления като например “Черен петък” и други (67%). Същото е съотношението при потребителите в Англия (67%) и Италия (67%), а в Австрия и Германия съответно - 65% и 62%.

Три сценария за развитие на банковия сектор до 2035Сегашната епоха може да се разглежда като повратна точка за банките, категорични са анализаторите
По отношение на начините на плащане в глобален мащаб, 55% от анкетираните смятат, че мобилните портфейли като Apple Pay и Google Pay ще заменят напълно дебитните и кредитните карти през следващите 10 години. Това казват и 53% от българите, които не биха се притеснили да излязат от дома си без физически портфейл и да разчитат на мобилния си такъв, за да плащат за ежедневните си покупки.

Независимо от тази нарастваща тенденция, дебитните карти остават най-популярния метод за плащане. В България 60% от респондентите използват дебитна карта при поръчка на храна за вкъщи, 62% заплащат с карта настаняване в хотел, а 58% купуват билети за пътувания или резервират своята ваканция с карта.

За посочените услуги едва 6-7% от българите използват дигитални портфейли, което е близо до нивата в глобален мащаб - 7-10%. За сравнение обаче, в Италия и Германия потребителите много по-често използват дигитални портфейли при пазаруване на храна за вкъщи (Германия – 24%, Италия -18%), за престой в хотел (Германия – 14%, Италия - 15%) и закупуване на билети за далечни пътувания (Германия – 13%, Италия -16%).